Annons:
Etikettguldhamster
Läst 818 ggr
fannybany
5/10/16, 10:53 PM

Sand/spån i samma bur

Har någon ett bra tips på hur man kan göra för att ha spån i ena sidan av buren o Sand i andra, med en så naturlig övergång som möjligt?

Annons:
[Howres]
5/10/16, 11:09 PM
[lillelull]
5/11/16, 12:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag har gjort en sån här lösning! 
Köpte den spånskiva för 10 kr på beijer och sen så gjorde min pappa tre runda hål så han kan gå in och ut på tre ställen och min lilla Tage fullkomligt älskar att ha en hel sida av Sand. Han badar och gräver och har sig. Sen har han en liten hörna där han går på toa. Den städar jag dagligen.
Jag tyckte han behövde ha mer Sand och började med att ha större och större badbyttor och sen tillslut så kom jag på denna lilla lösning och den var billig enkel. Tänkte mycket på det där med broar, jag har en sån som länkas i inlägget ovan men jag tycker de är för glest mellan och var rädd att han skulle fastna med tassen vid övergången. Men det kan funka såklart men jag är lite nojjig av mig med sånt där.

Dvärgvädur
5/11/16, 6:14 AM
#3

Jag la en rad med stenar, fungerade utmärkt. Man ska alltid undvika att ha bendybridges lutade som ett staket, hamstern fastnar lätt och riskerar att slita av sig benen.

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Upp till toppen
Annons: