Annons:
Etikettguldhamster
Läst 758 ggr
Mini Moo
2016-05-09 22:12

Vad e jag ....

Hej min guld hamster jag köpte idag ha vääääldigt stora öron som e elefant typ en viken färg är hon….. Hon är vit på magen med lite mörk brun här och där annars är hon gulaktigt koppar färgad och hon ärvt på tassarna också….. Hon är bara två månader så hon får bo i ett akvarium tills hon blir äldre och vi har råd med Bur. I hennes akvarium finns en sputnick att bo i med fyllning som är mjuk och ät bar i fall hamstern skulle få försig att äta den så har hon en vatten skål för i buren hon bodde i på djur affären hade dom vatten i skål och inte i flask hon är inte van vid flaska så har hon ett Sand bad med chinchilla Sand som det ska va och ett Hjul som passar hennes storlek så hon inte får rygg problem och i affären där jag köpte henne passade jag på att köpa en transport Bur till henne så hon slipper kartong men ….. Räcker Det hon har (Hon har mat skål såklart) ? Behöver hon mer saker ? Vilken färg har hon ? Är det normalt med stora öron ? Har beställt en hamster sele som kommer om två månader typ och planerar även Att köpa en ute hage att leka i under upp sikt om sommarn och våren…….. Undrar hur man får med bild också ….. Hon heter föresten Mini-Moo …….

Annons:
Cireea
2016-05-09 22:45
#1

Hej! 
Lägg upp några bilder på din hamster så kan vi lättare avgöra vad hon är för färg.

Angående bomaterialet så borde du byta till toapapper, ätbart vadd eller vadd/bomull i allmänhet är inte bra för hamstrar då dom lätt kan kvävas av det eller också kan de linda in sig i det och tappa ett ben eller två.. 😐Toapapper är mycket bättre och passar lika bra! 

Hamstrar kan lära sig dricka ur flaska eftersom dom känner lukten av vatten. Sätt en flaska i buren om det är det du vill ha och visa din hamster den. Sätt fingret emot och låt den droppe komma ut så kommer hon säkert på hur man gör. Tills hon lärt sig kan du ha skål i buren också. 🙂 Annars fungerar skål lika bra, men se till så det inte blir skitigt i den vilket är lätt hänt! ^^ 

Du kan även lägga ned massor av kartonger så hon har något att gnaga på, dom tycker även det är roligt att rota runt bland kartongerna. 
Annars kan man även dekorera buren med en stor sten (stor nog så hamstern inte kan stoppa den i kinderna) så hamstern slipar ned klorna naturligt. Stenen ska ligga mot botten så hamstern inte gräver under den och får stenen på sig. 

Det finns mycket inspiration här inne om du söker runt bland inlägg!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Lojs
2016-05-09 22:51
#2

Det är jättesvårt att förstå hur du menar utan bilder, jag har ingen aning om vad du menar för färg. Hamstrar från djuraffär kan se ut lite annorlunda än de man ser från uppfödare, bland annat är det vanligt att de har väldigt stora öron och lång nos. 

Vattenskål är jättebra att ha, lika bra som vattenflaska, se bara till att den håller sig ren. 

Mer saker i buren är alltid roligt, du kan ge henne lite olika kartonger, det brukar uppskattas, typ gamla flingpaket, paket som det varit tepåsar i och allt möjligt sånt. =)

Om det är ätbar hamstervadd (ser ut som bomull, ofta färgad) så kan den vara farlig, de kan fastna med benen i den eller så kan den fastna i kindpåsarna, det är bättre att välja ett annat bomaterial som inte kan skada. Jag vet inte alls vad en sputnik är så det kan jag inte uttala mig om. 

Hamstrar har inget behov av att vara utomhus så det måste man inte planera för, det är viktigare att man har någon plats inomhus utanför buren där de kan leka och utforska.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lojs
2016-05-09 22:52
#3

#1 Haha, satt visst och skrev medan du postade, sorry att jag skrev typ samma. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Cireea
2016-05-09 22:53
#4

#2  Sputnik brukar vara populärt hos råttor! Länk till bild

#3 Äsch, det är lätt hänt! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Mini Moo
2016-05-10 05:21
#5

Hej jag kan inte lägga upp bilder hur gör man

Mini Moo
2016-05-10 05:35
#6

Hon bor i en blå sputnick Ppssssssst sök på trisse misse på youtube så klickar ni på videon och sedan N på kanalen som heter Mitt Liv Som Sarah sedan bör det finnas en video då som heter Mini-Moo

Annons:
UlrikaD
2016-05-10 05:40
#7

Finns bara gamla videos på din Youtube. Om du har bilder så trycket du bara på knappen välj fil nedanför den här rutan och följer instruktionerna där.

Lojs
2016-05-10 06:54
#8

Jag kollade videon, hamstern är normalfärgad, möjligtvis umb, svårt att se. Som du sa så är öronen stora, nosen är lång med, helt normalt för en hamster från djuraffär. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Dvärgvädur
2016-05-10 07:19
#9

Nu är inte jag alls bra på att bedöma guldhamsterfärger men det ser ut som en cinnamon i din video.

Tänk på att hamstrar inte bör gå i sele, det är väldigt lätt att skada dem. Om man har otur kan de strypas, det är lätt hänt om hamstern får ett ryck och springer iväg men man inte hänger med och håller fast den i selen. 

En lekhage är ett mycket bättre alternativ, där får de välja själva var de ska gå och i vilket tempo. De behöver inte vara dyra alls, min egengjorda är ca 120x60 och kostade endast 60 kr totalt 🙂

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Mini Moo
2016-05-10 07:36
#10

Där ser ni hur min hamster ser ut

Mini Moo
2016-05-11 09:03
#11

Umb var lite mörkt för min hamster …… Kan dom ändra färg ? Har bara haft min i 3 dagar men den verkar lita på mig mer en jag någonsin skulle kunna ana …… För när jag skriver detta så sover hamstern i mitt knä hur lugnt som hälst och vaknar iblan och tittar på mig med en blick som ser ut att betyda :Öhh hallå varför störde du mig jag som sov så gott …. Sedan bricka rhon se på mig nära Jag pratar med henne med en konstig nöjd blick tvättar hon sig när jag pratar ohne så snäll och söt mot mig …. Tack för alla fina svar jag får som jag oftast inte får i vekligheten…….

Upp till toppen
Annons: