Annons:
Etiketthamster
Läst 861 ggr
Mikaelalarsson99
5/9/16, 6:14 PM

Min dvärghamster Elvis!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag har köpte en dvärghamster för ett tag sen! Har haft 2 innan, den första jag hade va jätte tam men den andra bet min bror. O efter det så har jag blivit lite rädd. Jag har som sagt köpt en hamster för några veckor sen, han är jätte social, kommer fram o älskar att bli klappad. Elvis som han heter har dock nafsat lite på mamma men inte på mig. Hur ska jag göra för att våga ta upp honom? , för han vill ju verkligen upp i handen men är rädd att han ska bita! Alla tips mottages! Tack :) skickar med en liten bild på sötnosen ;)

Annons:
Moast
5/9/16, 6:37 PM
#1

Om du är rädd för att bli nafsad på kan du ha några vantar på dig och se hur han är. Annars kan du låta honom springa i en rasthage och att du prövar låta honom sniffa på dig och om han vill kan han få krypa upp:) om du är rädd för hur du ska få ut honom ur buren och inte vågar bära honom kan du låta honom kliva i en mugg eller liknande :) Han ser jättesnäll och glad ut så försök att inte var rädd för honom :)!

Jelly the hamster
5/9/16, 7:40 PM
#2

Jag hade vantar och övade in att hon skulle hoppa upp på vanten med hjälp av majs! Nu är Jelly 8 månader och hur tam som helst. Hon kan dock minibitas ibland med det känns inget!

91Marran
5/10/16, 8:33 AM
#3

Saltstenen borde du ta bort. Den är inte bra för njurarna.

Mvh
Mig

Amun-Ra
5/11/16, 10:25 AM
#4

Sicken sötnos. Fint namn har han också.

 BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Jelly the hamster
5/11/16, 4:55 PM
#5

Tycker att vantgrejen är det bästa! Vet hur det känns, har varit precis så själv.

Upp till toppen
Annons: