Annons:
Etikettguldhamster
Läst 626 ggr
Grisgurka
2016-05-07 22:31

Hur aktivira uttråkad hamster?

Hej, min haster heter Pluto och han brukar springa i sitt Hjul. Men nu började det på något sätt slå något så att jag inte kunde sova. Därför tog jag bort det och tänkte att jag löser det imorgon när jag har sovit lite. Då började han springa runt i cirklar och klättra upp på det lilla galler som finns vid ett rör. Jag behöver en massa tips på hur man kan aktivera honom när han är i buren så att han inte blir uttråkad vilket han verkade bli utan sitt Hjul. (Guldhamster i en ganska stor bur)

Annons:
Cireea
2016-05-07 22:42
#1

Massor massor massor av kartonger! Göm lite godsaker runtom i buren, gräv ned lite gott i bottenmaterialet eller göm godis i toarullar som hamstern måste tugga sig in till! 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moast
2016-05-09 18:41
#2

Ta toarullar och fyll med mat/godis/grönsaker och vik ihop på sidorna så får han bita sig igenom:) ha massa rör och tunnlar, du kan även gräva ner tunnlar/rör i spånet så att det blir som en underjordisk tunnel XD. Göm mat på olika ställen i buren:)

Jelly the hamster
2016-05-09 19:37
#3

Jag brukar hänga upp morötter och annat i en hängare som finns på "mat på pinne" och skruvar av de. Så hänger hon och äter!

Upp till toppen
Annons: