Annons:
Etiketthamster
Läst 1020 ggr
91Marran
5/5/16, 2:37 PM

Kan hamstern ha detta vaddliknande?

Hej! Jag använder inte vadd till mina av många olika skäl, men är detta okej? Vill inte skada mina hamstrar. Har oturligt nog köpt 150l till. Min ena tål inte toalätt, så känns som att detta är det enda "vettiga" alternativet till den. Fast nu när man ser hur det ser ut så ångrar man sig.

Mvh
Mig

Annons:
Cireea
5/5/16, 2:39 PM
#1

Jag ser ingen bild eller länk så vet inte vad du menar.. 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

91Marran
5/5/16, 3:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Nu skall bilden vara med. :-) Sägs vara Carefresh men ser inte ut som att dessa utplockade bitarna är bra. Restern i buren ser okej ut, i alla fall de flesta. Kan ju fastna i detta. :-(

Mvh
Mig

Cireea
5/5/16, 3:04 PM
#3

Carefresh kan man använda :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

91Marran
5/5/16, 3:06 PM
#4

Inte sett dessa bitarna i innan så blev lite fundersam, påminner om bomull. Resten av bitarna ser ut som vanlig carefresh.

Mvh
Mig

Cireea
5/5/16, 3:07 PM
#5

#4 Plocka bort dom bitarna i så fall och använd det som ser okej ut! 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cafesinner
5/5/16, 7:42 PM
#6

Har hört om folk som fått "konstiga" bitar i sin Carefresh. Är hela påsen så eller bara vissa bitar? Du bör kunna klaga där du köpte det eller till själva tillverkaren och ev få en ny påse. Det verkar vara av samma material som resten av carefresh-bitarna, bara att det inte klumpats ihop ordentligt. 
"That is the paper they use for care fresh. In the bedding there will be some peices that aren't completely clumped together like the rest of the bedding. It is not cotton, it is the same material as the rest of the Carefresh bedding. Don't worry, not a big deal, it won't harm your hamster in any way. "
http://hamsterhideout.com/forum/topic/111957-is-this-a-bad-batch-of-bedding/

Annons:
Aja85
5/6/16, 7:59 AM
#7

Personligen skulle jag inte använda det, men jag är ingen hamsterexpert. Mina har hushållspapper som bomaterial, och det funkar fint.

91Marran
5/6/16, 8:12 AM
#8

#7 Funderat på att använda hushållspapper eller toapapper som bottenmatterial, för den tål det som bomaterial verkar det som. Men hur mycket skulle behövas tro? Rätt många rullar va?

Mvh
Mig

Amun-Ra
5/6/16, 8:13 AM
#9

Personligen använder jag alldrig någon form av bommull eller vadd! Jag håller mig till mjukt rivet toapapper. 😎

 BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

91Marran
5/6/16, 8:18 AM
#10

#9 Detta är papper, men hårdare än vanligt papper.

Mvh
Mig

Amun-Ra
5/6/16, 8:22 AM
#11

#10 intressant,  då kanske det är något man  kunde testa. 🙂

 BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Cireea
5/6/16, 8:50 AM
#12

Carefresh är det många som använder och det är inte farligt, har aldrig hört talas om att något gått snett i alla fall och det är ju det man kan gå på. 

Om Carefresh: "CareFresh är ett mjukt bottenströ tillverkat av naturliga cellulosafibrer. Det är helt giftfritt och näst intill dammfritt, vilket är extra bra i hem med allergier (för såväl människor som djur!). 

Det har en utmärkt odörkontroll som minskar dålig lukt från buren, och absorberar upp till tre gånger sin egen vikt.

Dessutom är det miljövänligt då det tillverkas av 100% naturligt och biologiskt nedbrytbart material av trä. Du kan med fördel kompostera Care Fresh." 


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Aja85
5/13/16, 7:13 AM
#13

#8: Svårt att säga hur många rullar det blir om du har det som Bottenmaterial. Jag har det bara som bomaterial. Brukar köpa ICA Basics hushållspapper, vilket innehåller 4rullar. Har två hamstrar och jag behöver inte köpa det särskilt ofta. Skulle gissa på 5ggr/år. Går åt lite mer på vintern, då det är kyligare och jag lägger in mer.

Annons:
Cireea
5/13/16, 10:08 AM
#14

Jag skulle inte använda vanligt papper som Bottenmaterial, en hamster måste få gräva vilket dom inte kan göra bland vanligt papper. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: