Annons:
Etikettrysk-vintervit
Läst 1420 ggr
PimPom10
5/3/16, 9:07 AM

Hjälp att köpa hamster i Stockholm!

Hej! Vi vill gärna köpa en Rysk vintervit till vår familj och tar tacksamt emot tips på bra uppfödare i Stockholm. Helst ingen "fabrik" utan gärna någon småskalig uppfödning. Vet inte om det spelar någon roll ifall den är registrerad eller inte men antar att det ger en viss garanti?

Tack!

Vänligen Anna

Annons:
Cireea
5/3/16, 9:11 AM
#1

Inne på Svenska Dvärghamstersällskapet hittar du säkert någon uppfödare av Rysk vintervet i Stockholm: https://www.dvarghamster.se 🙂

Annars rekommenderar jag Snögatans i Gävle! 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

PimPom10
5/3/16, 9:14 AM
#2

Tack för svar:)! Jag passar på att ställa en fråga till: Finns det någon annan sorts hamster som är en trevlig familjehamster? Rysk vintervit har vi fått rekommenderad av kompisar men det kanske finns sorter som också är mysiga? 

Tack igen!

/Anna

Cireea
5/3/16, 9:29 AM
#3

Guldhamster tycker jag passar barnfamiljer bättre än dvärghamstrar om det är första gången, men det är helt klart en smaksak beroende på vem man frågar! 🙂Sedan är ju vi uppfödare alltid partiska beroende på vilken art vi föder upp! 😉

 Jag tycker att guldhamstrar är lugnare och lättare för barn att hantera då dom är lite mer att ta i. Dväghamstrar är små och, enligt min egen åsikt, lite svårare för barn att "kontrollera" då dom är så mycket snabbare och smidigare. Med det sagt så vill jag även säga att jag absolut inte har något emot dvärghamstrar alls. 😃 

Det du ska tänka på är att enligt svensk lag ska dvärghamstrar sitta minst två och två och därför säljer också uppfödare dom i par om det inte redan finns en kompis i det nya hemmet. Sedan finns det individer som inte klarar av att bo med en artfrände och då får dom såklart bo ensam. 
Guldhamstrar ska enligt lag bo ensam.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Amun-Ra
5/4/16, 4:28 AM
#4

Guldhamstrar… ❤️

 BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Mamanna
5/4/16, 7:26 PM
#5

Viljami's har vintervita (Hammarbyhamnen). Mailadress finns på dvärghamstersällskapets hemsida. Finns på Facebook också: Viljami's hamstery.

Upp till toppen
Annons: