Annons:
Etiketthamster
Läst 815 ggr
Hamsternsara
2016-04-24 15:53

Servetter

Är färgade servetter ofarliga för hamstrar? Tänkte om man kunde göra "paper bedding" av det, som finns som DIY på YouTube. Någon som vet? :)

Annons:
Anonym783
2016-04-24 16:08
#1

Annars kan du använda toapapper

Hakuna Matata.

Miikaeela
2016-04-24 20:41
#2

Jag skulle inte säga att det är ofarligt då de faktiskt innehåller färgämnen. Det är nog olika från person till person om man vågar riskera att lägga in det i buren då det faktiskt kan skada ens lilla vän. Jag personligen skulle inte lägga in servetter utan skulle använda mig av ofärgat vanligt toalettpapper. Dock om du är kreativ och gillar att pyssla så kan du ju doppa toalettpappret i karamellfärg och låta torka i några dagar innan du river det i små remsor och lägger in i buren (aldrig testat men det var en tanke som slog mig precis!) ;)

[eliinmeyer]
2016-04-24 23:40
#3

#2 kommer det inte lösa upp sig då? I så fall kanske hushåll papper skulle vara ett bättre alternativ då det är tåligare :)

Miikaeela
2016-04-25 00:18
#4

Det tror jag inte! Om man är hyfsat försiktig och doppar ner den och sen lägger den på tork ex. På ugnsplåts papper i några dagar! Ska testa nu i veckan, återkommer ifall det funkar eller inte :)

Hamsternsara
2016-04-26 15:53
#5

Okej tack :)

Miikaeela
2016-05-03 17:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Uppdatering på toalettpapper och karamellfärg! :D det GÅR men jag personligen tyckte att de blev lite hårt när man spädde ut karamellfärgen med vatten. Bara karamell färg gick jätte bra men det hann ta slut….

Annons:
Upp till toppen
Annons: