Annons:
Etikettinredning
Läst 1012 ggr
Miikaeela
2016-04-17 13:47

Panduros hobby färg för smådjur?

Hej på er! Jag är väldigt kreativ av mig och skulle vilja pyssla ihop lite små saker till min blivande lilla hamster kille. Har letat som en galning efter Soy paint som inte verkar existera i Sverige. .. :(( Läste då runt lite på internet och hittade då att färger som är vattenbaserade och syra fria är okej att använda för smådjur. Undrar då om någon här har erfarenhet av detta? Panduros små hobbyfärger är vattenbaserade och syra fria tror ni att man skulle kunna använda sig av dessa? Annars tänkte jag på karamellfärg, men hur kan man få rätt konsistens på den isåfall?

  • Redigerat 2021-05-29 15:22 av Herveaux
Annons:
Miikaeela
2016-04-17 21:01
#1

Ingen?

Instabeliebeer
2016-04-17 22:27
#2

vill du ha helt täckande så kan du försöka på färgen annars räckommdera grönsaks färg

Lojs
2016-04-19 11:02
#3

Man kan alltid fråga om det är ok att barn får i sig dem, då borde det vara ok för djur med.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Miikaeela
2016-04-19 14:22
#4

#3 pratade med dem i butiken och de sa att det inte skulle vara någon större fara. Men vill ändå vara på den säkra sidan och fråga ifall någon faktiskt hade erfarenhet av det :D

Niiinah92
2016-05-25 21:40
#5

jag letar oxå efter soy paint, sett dem som gjort fantastiska kreationer till chinchillor med det, vet inte om jag vågar mig på att använda nån annan färg 🤔

Miikaeela
2016-05-26 00:13
#6

#5 ja men eller hur!! Har hittat på Amazon men det är sviiiiin dyrt! Sen tull och allt på det också… hmmh. Jag använder panduros små hobby färger just nu, för min del fungerar det bra eftersom Millie inte precis är den typen av hamster som tuggar på allting. Hade kontakt med en tjej från Storbritannien som målade mycket till sina smådjur och hon sa också att så länge färgen är vattenbaserad och "acid free" så är det ingen fara. Men förstår vad du menar! Man vill såklart använda det bästa till sin lilla vän. :)

Annons:
Niiinah92
2016-05-26 11:32
#7

#6 ja jag har funderat på att beställa från Amazon men de hade inte alla basfärgerna och då är det tämligen meningslöst. Får leta vidare, mina chillor tuggar trä som termiter så jag måste verkligen ha nått som är helt säkert och karamellfärg tycker jag flyter ut för mycket när det sugs upp av träet så man kan inte göra några direkt detaljerade grejer.

Upp till toppen
Annons: