Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes, köpes och erbjudes 28 - Nyfiken i en strut
28 - Nyfiken i en strut

Panduros hobby färg för smådjur?

2016-04-17 13:47 #0 av: Miikaeela

Hej på er!
Jag är väldigt kreativ av mig och skulle vilja pyssla ihop lite små saker till min blivande lilla hamster kille.
Har letat som en galning efter Soy paint som inte verkar existera i Sverige. .. :((
Läste då runt lite på internet och hittade då att färger som är vattenbaserade och syra fria är okej att använda för smådjur.
Undrar då om någon här har erfarenhet av detta?
Panduros små hobbyfärger är vattenbaserade och syra fria tror ni att man skulle kunna använda sig av dessa?
Annars tänkte jag på karamellfärg, men hur kan man få rätt konsistens på den isåfall?

Anmäl
2016-04-17 21:01 #1 av: Miikaeela

Ingen?

Anmäl
2016-04-17 22:27 #2 av: Instabeliebeer

vill du ha helt täckande så kan du försöka på färgen annars räckommdera grönsaks färg

Anmäl
2016-04-19 11:02 #3 av: Lojs

Man kan alltid fråga om det är ok att barn får i sig dem, då borde det vara ok för djur med. 

//Louise

Anmäl
2016-04-19 14:22 #4 av: Miikaeela

#3 pratade med dem i butiken och de sa att det inte skulle vara någon större fara. Men vill ändå vara på den säkra sidan och fråga ifall någon faktiskt hade erfarenhet av det :D

Anmäl
2016-05-25 21:40 #5 av: Niiinah92

jag letar oxå efter soy paint, sett dem som gjort fantastiska kreationer till chinchillor med det, vet inte om jag vågar mig på att använda nån annan färg Funderar

Anmäl
2016-05-26 00:13 #6 av: Miikaeela

#5 ja men eller hur!! Har hittat på Amazon men det är sviiiiin dyrt! Sen tull och allt på det också... hmmh.
Jag använder panduros små hobby färger just nu, för min del fungerar det bra eftersom Millie inte precis är den typen av hamster som tuggar på allting. Hade kontakt med en tjej från Storbritannien som målade mycket till sina smådjur och hon sa också att så länge färgen är vattenbaserad och "acid free" så är det ingen fara. Men förstår vad du menar! Man vill såklart använda det bästa till sin lilla vän. :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.