Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 521 ggr
[eliinmeyer]
4/6/16, 7:42 PM

Fuzzy eater

Hej, jag undrar om någon av er har en hamster/hamstrar som är eller har varit en fuzzy eater? Jag vet inte vad man kallar det på svenska men det är när hamstern bara väljer ut det som dem tycker är gott i fröblandningen (oftast solrosfrön och så) och lämnar allt annat. Jag tror min hamster håller på med det nu, jag vet hur jag ska ta hand om det, men undrar om det är några av er som haft samma upplevelse? Var det svårt att få bort tycker ni? Gav ni någon Färskmat under tiden ni försökte bli av med det beteendet? :)

Annons:
[lillelull]
4/7/16, 3:25 AM
#1

Vad ger du för mat? 
Är det en och samma blandning hela tiden?
Har du provat oxbow? 🙂  
Eller någon annan mat som inte är en fröblandning där han kan sortera ut så mycket.
Jag ger både versele laga och sen oxbow. 
Oxbow är ju samma form som du kan tänka dig typ katters torrfoder, alla ser likadana ut så det blir ingen selektiv plockning.

[eliinmeyer]
4/7/16, 12:03 PM
#2

Jag ger vita kraft menu eller något sådant, men jag tror inte det är det att han inte tycker om det, för han har ätit det innan, men det är nu han börjat med det. Japp har en och samma blandning. Har inte hört talas om ombord förut, är det en bra blandning med bra värdenoch så? Hittar man den i vanlig djurbutik? Letar efter ny mat nämnigen då jag vet att den han har nu inte är så jätte bra

[lillelull]
4/8/16, 12:42 AM
#3

Ja man hittar den i vanlig djurbutik, de är fler och fler djurbutiker som tar in oxbow nu och det är bra för jag ger det till både hamstern och kaninen, så nu slipper jag beställa det online iaf. 
Det är 15 % protein och 4,50 % fett. 
En påse går på mellan 80-100kr och då är det 453 gram i påsen. 

Jag blandar in annat Foder också (versele laga)  och kött och grönsaker och så men jag tycker oxbow är ett bra Foder, men du får ju ge annat också men jag ger aldrig bara en blandning rakt av utan blandar själv som sagt.

[lillelull]
4/8/16, 12:44 AM
#4

https://animail.se/oxbow-essentials-hamster-gerbil-453-g.html 

Det finns där, animail är en bra sida men där kostar det 99kr jag köper det för 85  men det är väldigt olika och de rör sig bara om några kr.

Upp till toppen
Annons: