Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1017 ggr
Jelly the hamster
3/28/16, 10:25 PM

Sele eller inte?

Jag har bara haft 2 hamstrar innan (guldhamster då) och på min förra använde jag inte sele. Ja, han gick lös mellan mina fötter. Han var en lydig kille. Sen fträffa jag Jelly och tänkte: Kan hamstrar verkligen vara såhär olika?! Så när jag köpte Jellys nya Bur så passade jag även på att köpa en sele. Den jag köpte kostade 99 kronor på Arken Zoo.

Annons:
Instabeliebeer
3/28/16, 11:42 PM
#1

Är det inte bättre med hage. Hade någ inte haft min i en sele då det kam strypa hamstern och känna bara inte ok. Desamma med hamsterboll. Ett nej från mig

[eliinmeyer]
3/29/16, 12:14 AM
#2

Känns konstigt att ha en hamster i sele, vet att det finns folk som har det, men det känns konstigt, som om man går på promenad med dem. Roligare för dem att springa själva i ett säkert rum eller i en hage tror jag :)

LinneaPuh
3/29/16, 12:35 AM
#3

Sele är farligt. Ett litet drag är ett stort för hamstern. Jag är emot sele för hamster. Tycker det är en dum uppfinning. Det kan skada hamstern rejält. Selen får ett rejält nej från mig. Det är bättre med en lekhage eller låta honom springa fritt på golvet (utan boll)

[lillelull]
3/29/16, 3:28 AM
#4

Ja sele på hamster tillhör verkligen en av de konstigare sakerna jag sett djuraffärer sälja..
Förstår inte meningen med det överhuvudtaget? Det är inget koppeldjur…

Jelly the hamster
3/29/16, 10:08 AM
#5

Nej, jag vet. Men om hon går i hagen så rymmer hon på 2 sekunder. Väldigt jobbigt men hon är en liten muskelknutte som kan knipa med fötterna så mycket att hon klättrar ut.

[eliinmeyer]
3/29/16, 1:36 PM
#6

#5 man får helt enkelt hålla koll på den eller så gör du högre kanter om det är så att hon klättrar över :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: