Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 756 ggr
Pannakota
2016-03-26 22:32

Stroke/halvsidesförlamning

Hej! Är det någon här inne som har erfarenhet av hamster som drabbats av stroke eller typ halvsidesförlmning? Märkte igår kväll att min drygt tvååriga guldhamsterhane släpar med sin vänstra sida när han går, vilket medför att han har svårt att komma fram, och går mycket runt i cirklar. Misstänker att han kan ha drabbats av stroke eller något liknande. Men han äter, dricker och är lika aktiv som innan. Det jag undrar nu är om det kan vara så att han lider av detta även om det inte verkar som det? Någon som har erfarenhet, kunskap eller tips? Tyvärr är alla veterinärer stängda under påskhelgen, så kommer inte kunna få honom till någon förrän på tisdag, gissar att det dessvärre blir avlivning då. Undrar även om jag bör ta ut hans Hjul som han försöker springa i, men han lyckas bara lunka snett i det då all hans tyngd läggs på högertassarna. Ser inte ut att va så bra för hans lilla rygg. Är så orolig att han lider :'(

Annons:
[AnimeV4]
2016-03-27 23:09
#1

Usch, vad otäckt! Jag tycker tyvärr att det ser ganska mörkt ut när det kommer till förlamning. Låter inte superakut eftersom han beter sig som vanligt, men se till att få tag på en veterinär snarast!

91Marran
2016-03-28 23:06
#2

Varit med om liknande. Åk till veterinären. Min blev bättre och bättre, sen dog den. Då hade ändå veterinären tittat på den och röntgat och sådant. Lycka till! :-)

Mvh
Mig

Deviance
2016-03-29 22:10
#3

Har läst att de kan leva ett normalt liv efter en stroke om de överlever. Man behöver anpassa buren så den är framkomlig och deras rörelsesvårigheter inte skadar dem ännu mer. Men det beror såklart på om veterinären anser att den lider eller inte ❤️

____________

hamstrar & fotografering

[AnimeV4]
2016-03-30 22:09
#4

Hur går det?

Upp till toppen
Annons: