Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödningcampbells
Läst 1176 ggr
Sigriddittan
3/16/16, 10:40 AM

När ska man börja hantera ungarna?

Min hamsters ungar har blivit 8dagar gamla nu och jag hörde att man skulle låta mamman och ungarna vara ifred tills 10dagar så jag har bara fyllt på med mat och vatten, men jag undrar när man kan börja hantera ungarna eller vilken tid som är rekommenderad?

Annons:
Majaa12
3/16/16, 5:32 PM
#1

Varför har du skaffat ungar utan att läsa på innan?🤔

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

[eliinmeyer]
3/16/16, 8:23 PM
#2

#1 man kan ha läst på fast kanske missat en sak här och där, lätt hänt. Men det var väl bra att hon frågar nu när hon inte vet istället för att bara fortsätta utan den kunskapen :)

Majaa12
3/16/16, 10:00 PM
#3

#2 Skaffar man en kull ska man kunna sånt, det är inget man missar om man läser på noga. Det är ju en viktig sak att kunna, rör man för tidigt finns ju risken att honan äter upp ungarna. Men ja, visst är det bra att hon frågar. Nu vet inte jag, det kan ju vara så att TS hamster kommer från djuraffär och var dräktig redan från början, innan hon skaffade den. 

Runt 2 veckors ålder är lagom att börja hantera dom. 10-12 dagar enligt SHF :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

91Marran
3/17/16, 5:51 PM
#4

Hon kan ha råkat få hem en dräktig hamster, men håller med om att hon borde ha läst på. :-)

Mvh
Mig

wildalia
3/17/16, 10:15 PM
#5

Jag tycker att du skall börja hantera ungarna när dom börjar klöttra ur boet. Innan detta kan stressa ungarna. Men helst vänta tills dom har öppnat sina ögon. Tänk på att du måste ge ungarna näringsrikmat, så fort dom börjar klättra ur boet. Lycka till med ungarna

Upp till toppen
Annons: