Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 764 ggr
[eliinmeyer]
2016-03-13 00:46

Försöker alltid "rymma"

Hej Jag försöker ha ute min hamster ca 1 timme då han kan springa fritt på mitt golv och så ställer jag fram en del saker som han kan leka, klättra och utforska på. Men även om han är i en låda eller helt fritt ute i ett stort rum så går han alltid till ett hörn och gräver som om han försöker gräva sig ut och komma ut. Men det konstigaste är att han bara gör det när han är ute, i sin Bur gör han aldrig det än så länge, utan verka som att han vet att han inte kommer någonvart med att försöka gräva sig ut. Varför håller han på så tror ni? Kan man förhindra det? Jag har försökt sätta saker som kartonger eller hörntoaletter osv i hörnen men han puttar bara undan dem.

Annons:
[lillelull]
2016-03-13 14:50
#1

Jag hade en guldhamster innan som hette Klas, han höll på sådär för han skulle upptäcka heeeela rummet och inte bara hagen.

Det var precis som du säger att han var lugn i buren men när man tog ut han till sin hage så blev han helt stirrig och försökte lyfta bort hinder eller komma ut ur hagen. Så tillslut lät jag honom vara fri i ett rum utan sladdar och utan nått farligt och då var han glad! Ett helt rum för sig själv.

Men tror inte de är något konstigt eller ovanligt alls faktiskt!

[eliinmeyer]
2016-03-13 17:52
#2

Ja nej även bär han är i hela mitt rum så hållet han på och försöker hitta en väg ut. Men jag har en heltäckningsmatta som han ganger på och försöker lyfta, är det så att han försöker komma under för att se cad som finns där? Hur skulle jag kunna fixa det? Har inget annat rum direkt han kan springa fritt i

Upp till toppen
Annons: