Annons:
Etikettguldhamster
Läst 957 ggr
fannybany
2016-03-12 14:40

Matskål?

Hur gör ni med matskål?

Själv har jag en matskål det alltid finns mat i, men jag tänker mig att det inte ligger i hamsterns natur att äta från ett o samma ställe. Jag sprider alltid ut mat bakom lite stenar, gräver ner i spånet och i kartongbitar mm.  Min hamster rör nästan aldrig maten i skålen, utan gräver och lever rövare i buren för att hitta mat.  Jag har tyvärr en Bur som är precis godkänd enligt lag då min studentplånbok inte hade råd till något stort och maffigt, och då vill jag helst ha så lite onödiga platskrävande saker som möjligt där i.  Leksaker, Hjul o så har hon, men om hon ändå knappt rör matskålen kan jag väl lika gärna ta bort den eller hur resonerar ni?

Annons:
Ceratico
2016-03-12 15:02
#1

Jag resonerar så att om du håller koll så att hon har mat i sitt eget lilla förråd och att det inte är tomt så ser jag inga problem med att du tar bort matskålen och enbart strör ut mat i buren! :)

Dvärgvädur
2016-03-12 15:35
#2

Jag tycker att du ska ta ut den, jag använder aldrig matskål utan sprider ut den och så får mina hamstrar skapa sig egna matförråd 🙂

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

[eliinmeyer]
2016-03-13 00:37
#3

Om du vill ha en rymlig och billig Bur så skulle jag tips en samla låda från Ikea (130 liter) som kostar 150kr (vad det står på deras hemsida) :)

Upp till toppen
Annons: