Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödningcampbells
Läst 1312 ggr
Sigriddittan
3/10/16, 3:06 PM

Kan man byta huset?

Min ryska dvärghamster har fått ungar och jag har insett att huset är alldeles för litet, kan man byta huset eller gör det bara hamstern stressad?

Annons:
Sigriddittan
3/10/16, 3:07 PM
#1

Ungarna är 4dagar gammla

VildaVittra
3/10/16, 3:11 PM
#2

Finns det utrymme, så ställ in det större huset i buren också, så kan mamma hamster välja själv. Jag skulle inte plocka bort det befintliga huset, dock föder jag inte upp hamstrar. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Sigriddittan
3/10/16, 4:01 PM
#3

jag gör det hoppas det funkar annars tar jag ut det igen

Roonja
3/11/16, 11:05 AM
#4

Ta bort huset och bädda med massa papper nu så honan får göra ett eget bo. Känns tryckt för henne. Bara för att påpeka heter det vintervita dvärghamstrar. Troligen är din/dina hybrider :)

Sigriddittan
3/12/16, 12:00 AM
#5

Den är inte en Hybrid jag bara fick det fel det är visst en cambells dvärghamster

Cireea
3/12/16, 2:00 AM
#6

Har föräldrarna stamtavlor?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Sigriddittan
3/12/16, 2:25 PM
#7

nej vi hittade henne i ett soprum så och vi har erfarenhet med hamstrar så vi satte upp en lapp och tog hand om henne men ingen har ringt

Cireea
3/12/16, 2:37 PM
#8

När man inte vet hamsterns härkomst så räknas det som en Hybrid, då du inte vet med säkerhet att hamstern har stamtavla så bör man räkna det som en Hybrid.

Då blir ju även avkommorna hybrider då du inte med säkerhet kan säga att båda föräldrarna ill dessa ungar har stamtavlor och kommer från rena linjer. 🙂

Jätte bra att du tog in den lilla stackaren, förstår inte hur man kan slänga ett djur i soprummet på det sättet. 😢


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: