Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödningkinesisk
Läst 1475 ggr
Sigriddittan
2016-03-09 20:02

Dvärghamster har fått ungar

Min ryska dvärghamster fick precis ungar jag hittade henne i sopprummet(!) för ett par veckor sen för att någon hade slängt henne.Vi kunde ju inte bara lämna henne kvar där och eftersom vi har haft och har många hamstrar så tänkte vi att det skulle gå bra och att vi kan mycket om det, Men igår började vi höra pip från buren och trodde att det var min hamster(Mycroft) själv som pep för att hon har gjort det innan, men nu så pep det igen och jag skulle kolla till henne så jag lyfte på huset och där låg två hamsterungar. Jag har ingen aning om vad jag ska göra eller tänk om jag har stört min hamster så att hon kommer äta upp ungarna!HJÄLP

Annons:
Babydino
2016-03-09 20:04
#1

Sorry, kan inget om hamstrar, men asså vem fan lämnar en hamster i sopprummet? Fett oseriöst.

Sigriddittan
2016-03-09 20:14
#2

eller hur!!

Instabeliebeer
2016-03-09 20:16
#3

Låt mamman va ifred och ungarna. Det första du gör! Men har inte haft ungar förut så kan inte så mkt.

Sigriddittan
2016-03-09 20:18
#4

ah okej

Evovva
2016-03-09 22:53
#5

Ge mamman extramat så hon har tillräckligt med mjölk.  man kan ge Barnmat på burk men då för barn max 6 månader. Får inte vara salt  i. Gå in på SHF:s hemsida och ta kontakt med uppfödare så får du säkert hjälp.  Lycka till.

[dvärgkaniner]1
2016-03-09 22:54
#6

Det första är att du låter både mamman och ungarna vara ifred, för att mamman kan bli stressad och döda sina ungar annars. Du kan börja hantera ungarna när de är 2 veckor gamla.

Annons:
[dvärgkaniner]1
2016-03-09 22:56
#7

Om du behöver mer hjälp så kan du skicka ett PM till mig eftersom att jag har mycket erfarenhet av hamsteravel 🙂

hansterspyro
2016-03-10 08:10
#8

Stör ej ungarna och extra maten som du ger får ej innehålla salt eller lök

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Upp till toppen
Annons: