Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1968 ggr
Fruktzallad
3/8/16, 4:33 AM

Måla ett hamsterhus?

Jag har ett fint hamsterhus som är helt nytt och träfärgat. Tanken var att jag skulle måla det och göra lite fina mönster på, men då gäller det ju att ha en färg som inte är giftig om hamstern får för sig att gnaga lite på huset. Funkar sån där billig acrylfärg för barn? Vattenfärger är tyvärr för fult och svårt att få bra på trä.

Annons:
Evovva
3/8/16, 8:54 AM
#1

 Kan tyvärr inte svara på om det funkar med att måla med den färgen eller ej. En fråga. Varför vill du ha ett målat hus? För hamstern spelar det ingen roll om det skulle vara målat eller ej då den inte ser färger speciellt bra om alls. Jag skulle inte måla om d et var jag. Naturligt trä är det bästa.

[eliinmeyer]
3/8/16, 12:18 PM
#2

#1 man kan ju själv tycka det är roligt att ha en Bur som är fin. Även om hamster inte bryr sig att det är träfärgat så bryr den sig ju inte heller om det är målat. Man kan ju själv tycka det är roligt att pyssla och hålla på :) många gillar färger framför naturligt färgat :)

91Marran
3/8/16, 8:48 PM
#3

Jag skulle göra färger av frukter. :-)

Mvh
Mig

[eliinmeyer]
3/8/16, 11:13 PM
#4

#3 hur funkar det? :) låter intressant ;D

Fruktzallad
3/8/16, 11:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag gillar inredning, är konstnärlig  och att göra fint även för mina små djur.
Huset har jag sett framför mig ett bra tag nu och det har klara färger och detaljer som man får sitta och dekorera med liten pensel.  Jag vill även texta namnet på djuren som bor i buren vid ingången.

Om man tänker på andra små hus och skrymslen som man kan köpa i djuraffärer, typ keramikhus, ja då är de ju målade.  De kan ju inte vara målade med giftig färg.

Det är INTE tillåtet att använda bilder hur som helst inne på iFokus. Att använda andras bilder utan tillåtelse är ett lagbrott. Bilden borttagen! 

Mirre395
3/9/16, 7:10 AM
#6

#4 :)

Annons:
Evovva
3/9/16, 9:30 AM
#7

#5 Keramikhusen kan jag tänka mig är glaserade innan dom bränns. Tror inte dom är målade.

91Marran
3/9/16, 10:22 AM
#8

#4 kolla #6

Mvh
Mig

Cafesinner
3/11/16, 6:10 PM
#9

Finns en hel del färg utan gifter i samt tutorials… Dock vet jag inte hur det ser ut i Sverige. Har enbart kollat engelska länkar.

Upp till toppen
Annons: