Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1535 ggr
fannybany
3/7/16, 5:42 PM

Hamsterboll ?

Asså jag har läst en hel del att hamsterbollar är djurplågeri och att den kan ge skador om hamstern springer in i möbler. 

Jag får så ont i hjärtat, för min hamster ääälskar bollen. Hon föredrar att springa på egna små turer utan oss och kommer när hon tröttnat och vill in. Ibland går det knappat att få ut henne därifrån, och ligger bollen öppen går hon in och väntar på att man ska stänga locket.   Dock så springer hon ju in i möbler lite då o då, när hon inte hinner väja.  Skadar det verkligen så mycket? Vill inte sluta ha henne i den :/ Jag håller inte med om att det är djurplågeri då jag aldrig behövt stoppa i henne med tvång?

Annons:
molam
3/7/16, 5:47 PM
#1

Min Ena Roborovski älskar också bollen, jag tror inte det är så jättefarligt som det sägs

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

RastadBäver
4/24/16, 11:03 AM
#2

Min lilla Otto älskar sin boll också, och jag tänker att det inte är ofarligt sålänge han inte springer för länge i den, med tanke på hans rygg.

Lingtardo
4/24/16, 1:56 PM
#3

Jag har boll till min guldhamster. Köpte en boll som är till för råttor (men egentligen för liten för råttor) Hon gillar att springa i den och jag tycker det är skönt att ha boll då jag inte behöver oroa mig för att hon ska bita i kablar eller förstöra andra saker. Brukar sätta in henne i bollen och låter henne springa tills hon säger till att hon inte vill mer. (Hon brukar sätta sig och tittar på mig när hon inte vill mer, brukar vara i ca 20 min) Så jag tycker inte att boll är så skadligt så länge man har en boll som är tillräckligt stor.

Mirre395
4/25/16, 8:09 PM
#4

Jag gillar inte bollar just för att hamstern inte bestämmer själv när den vill springa eller inte. Det kan mycket väl vara så att hamstern blir jättestressad av den och försöker komma ut. Det är väldigt svårt att se hur det verkligen är.

Därför är Hjul mycket bättre! Om det nu är så att hamstern verkligen gillar att springa i bollar, så finns det hamsterbollar på ställningar, som hamstern kan gå ut och in i, precis som Hjul!:)

Amun-Ra
4/26/16, 2:39 AM
#5

mina hamstrar gillar bollen betydligt bättre än hjulet.. Bollen ger hamster en lite mer tryggare frihet. Ingen fara för rovdjur att skall få död på den eller el sladdar få död på den…

Jag låter hamstern bestämma om den vill i bollen, går den själv in när du har hamstern i famnen och bollen intill den så är det bara att låta den springa i 20 minuter. Mina hamstrar blir rent av ivriga när jag tar fram bollen och bara väntar att jag skall plocka upp dem så att de kan gp in i den. För de vet att när bollen kommer så blir det roligt, större friget att springa utan att vara rädd att rovdjur skall dyka upp helt plötsligt..

 BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Upp till toppen
Annons: