Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 862 ggr
emiliagronvall
2016-03-06 22:02

Trygghet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Undrade en sak… Ni vet när hamstern ligger på rygg i ägarens hand. Är det typ bara att hamstern tycker det är skönt att det visar trygghet eller vad är det?? Vissa hamstrar, till exempel min systers, klarar inte av det. Kryper era hamstrar upp i handen så eller lägger ni dom på det viset? Skitkonstig fråga men kom bara å tänka på det. Min bild var inte så bra. Men jag kan inte ta bild med en hand

Annons:
Tjeja
2016-03-06 23:03
#1

Awe <3

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ÄlskarHamstrar12
2016-03-07 00:21
#2

• Jag är inte helt säkert på det jag säger, men detta har jag för mig. • När hamstrar slänger sig på rygg i buren så brukar dom vara redo att attackera. Då visar hamstrarna att dom är aggressiva och osäkra. Om dom dock lägger sig på rygg i ägarens hand och kanske äter på en nöt eller något anser jag att dom känner sig trygga. Du kan ju kolla om han ser avslappnad ut i din hand. Du kan även ge honom något att äta för att se om han trivs. Tycker dock att dom isåfall ska göra så själva. Menar alltså att jag tycker det är fel av ägaren att själv vända hamstern på rygg. Kram.

[eliinmeyer]
2016-03-07 09:51
#3

Jag har för mig att hamstrar inte gillar att visa sin mage så mycket då det är ett väldigt ömtåligt område eller så och de måste skydda den, så om han lägger sig upp och ner i din hand så tror jag det är ett tecken på tillit och trygghet :)

Upp till toppen
Annons: