Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 1271 ggr
emiliagronvall
2016-03-03 21:17

Vibrerade

Hej Idag tog jag upp min hamster och han satt sin på min axel. Jag började klappa honom och han började vibrera jättemycket. Han lät inget och sedan kröp han in närmre vid min nacke. Betyder det något? Asså att han vibrerar??

Annons:
[lillelull]
2016-03-03 22:18
#1

Var det något som pågick en längre stund?

[lillelull]
2016-03-03 22:20
#2

Jag vet att diabetes kan ju göra att de kan skaka men är det samma som vibrerande?  vet jag inte men om de är något som sker igen eller så kanske man bör kolla de, det låter lite svår diagnostierat sådär på rak arm.. men ja kanske hålla lite koll och se om de händer igen så kanske man får kolla de hos vet? 🤔

emiliagronvall
2016-03-03 22:33
#3

Det var inte så att han skakade utan han vibrerade men jag läste nån stans att det var hamsterns sätt att spinna men jag tror inte det är diabetes :/

emiliagronvall
2016-03-03 22:35
#4

Han somnade nästan till sen så jag gissar att han tyckte det var skönt :/ tänkte om nån hade en hster som gör något liknande när man klappar :)

[lillelull]
2016-03-03 22:36
#5

Ja de har jag också hört att de kan vara en mysgrej men jag har aldrig upplevt de själv och vet inte hur det känns eller ser ut men ja man vet ju inte som sagt hur det ser ut med din hamster heller men..
Tror de bästa du kan göra faktiskt är att avvakta lite och se om de händer igen eller om han uppvisar några andra symptom så får du ringa vet annars så tror jag nog det är ingenting att oroa sig över direkt akut.🌈

Tilda Hansson
2016-03-04 12:18
#6

Om det var så att hans tassar vibrerade så är det för att känna av ytan den står på. Det är iallafall vad jag har hört🙂

Med vänliga hälsningar, TildaGlad

Annons:
91Marran
2016-03-05 16:43
#7

Kan vara orolig också. Ta det lugnt bara. :-)

Mvh
Mig

Stoodyear
2016-03-06 12:54
#8

Min ena gör också så ibland, både när hon är upprörd och mysig. Exempelvis om jag haft uppe en annan hamster innan så kan hon trampa runt, lukta och vibrera. Men även om hon myst ner sig i en ficka. Skakningar i kombination med intensivt drickande kan vara diabetes.

emiliagronvall
2016-03-06 18:54
#9

#8 Okej, han dricker inte mer än vanligt och han skakar inte utan han vibrerar när man klappar, har haft 2 tillfällen. Sen när man slutar klappa slutar han vibrera

Upp till toppen
Annons: