Annons:
Etikettbildtråd
Läst 1144 ggr
Cafesinner
2/24/16, 6:26 PM

Hur stora är era akvarier?

Hej! 

Jag håller ju på och letar akvarium för min framtida guldis, men det går inte riktigt lika lätt som förra gången. Jag minns inte måtten på de akvarium jag tidigare haft och skulle verkligen uppskatta om ni som har akvarium/terrarium kunde lägga upp en bild på hur det ser ut (så jag får en uppfattning om hur mycket inredning som får plats) samt skriva hur många L det är på (+ gärna mått). 
Tack på förhand!

Annons:
Mirre395
2/24/16, 6:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag har i och för sig inte ett akvarium men jag har ett vitrinskåp i glas som funkar minst lika bra! Det är 163cm långt, 43cm brett och 35cm högt om man lägger den på sidan. Om man har mycket Bottenmaterial så kan guldhamstrar smita men det går att göra lock till:) Jag får plats med hur mycket som helst i min Bur. Just nu har jag ca 15-18 hus/leksaker (+sandbad o.s.v.) men beroende på storlek och hur mycket man pressar ihop dem så kan man få in rätt så mycket! För storleken tycker jag att den är väldigt prisvärd (500kr som ny) och jag kommer använda den till många hamstrar!:)

[lillelull]
2/24/16, 6:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 Super fint!! 
Jag har inget akvarie  men har haft de innan och hade då ett väldigt stort men har inte den platsen nu så jag har ett skyline nagarium marrakesch största storleken på 96 långt och 48 bredd men får plats med mycket ändå, en stor klätterstuga och en rejäl hylla samt ett stort Hjul på 29 d. Så det funkar bra men min hamster får också komma ut varje dag

[lillelull]
2/24/16, 6:49 PM
#3

Jag valde också detta alternativ då jag har en väldigt finurlig påhittig katt som gärna öppnar alla lock som finns så jag har detta också pga det och har även barnsäkrat det.

Evovva
2/24/16, 6:52 PM
#4

Har  200-300l akvarium

[Howres]
2/24/16, 7:47 PM
#5

Jag har ett 110x40x40 akvarium & 100x50x40 akvarium samt ett 100x60x60 terrarium :) har inga bilder nu men kan fota imorgon :)

Cafesinner
2/24/16, 8:13 PM
#6

Vet inte om jag skulle våga ha ett liggande skåp på det sätter, iaf inte utan ett väldigt säkert lock… Hade två vildingar som gärna försökte rymma ;)

Annons:
[lillelull]
2/24/16, 9:11 PM
#7

Ja de beror lite på hamstern såklart! Min förra guldhamster han hade öppet akvarie hela tiden utan lock och han hade inga planer på att rymma. Men den rackaren jag har nu han älskar verkligen att komma ut och leka och pga av den hyllan jag har som är ganska hög sen gör att han drar sig upp över kanten utsn problem och skulle UTAN TVEKAN ha rymt ut. Han är väldigt glad i sin Bur och sysselsätter sig gärna själv men så fort han hör mig komma nära så sträcker han sig direkt upp och vill komma ut så hade aldrig vågat inte ha ett säkert lock!

Upp till toppen
Annons: