Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1314 ggr
Ceratico
2/21/16, 1:38 PM

Bästa sättet att inreda

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har precis fått hem min guldhamster pojke Hercules och undrar nu hur jag kan inreda denna Bur på bästa sättet tills jag skaffar en ny, lägre och större Bur åt honom (vitrinskåp från ikea är tanken) :)

Jag hade tanken att sätta tidningspapper på gallerhyllorna för att det ska bli lite mer skonsamt mot tassarna, bytte ut hamstervadden jag fick med till toapapper och tänkte gå ut i naturen och se om jag kan hitta en tung sten för att förebygga vältrisken (har två katter) som jag lägger i botten.
Hur har ni inrett era burar? Vet att det finns massor av trådar om det här, men jag tycker att de är så gamla så skulle vilja få nya idéer :3

Annons:
Majaa12
2/21/16, 3:02 PM
#1

Gallerhyllor kan vara farliga. Dom kan fastna och i värsta fall bryta ben/tassar. Toapapper hjälper inte mycket, sätt kartong över eller bygg egna i trä istället. (Kartong är nog det bästa om du ändå ska byta snart). 

Måste fråga, hur stort är ditt Hjul? Är det det som är 20 eller 15 cm? 🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Ceratico
2/21/16, 4:30 PM
#2

#1 Som sagt ska jag lägga tidningspapper över gallerhyllorna så länge och jag tror att jag t.o.m tar bort den översta hyllan pga fallrisken. Hjulet är troligtvis på 15, men ska iväg till djuraffären imorgon och köpa ett större, det största dom har. Har dom bara små Hjul får jag ta ut det lilla hjulet och beställa hem ett stort :)
Bilden är tagen strax efter att jag fick hem honom så jag har inte velat göra om för mycket just nu - tyckte det räckte med att jag rev ut allt hamstervadd och stoppade in toapapper i huset istället x)

[lillelull]
2/21/16, 4:41 PM
#3

Ja de kan skada sig rejält om han klättrar högst upp och ramlar ner på ex matskålen å bryter ryggen :( hade jag varit du hade ja hellee kört till Ikea å ba köpt en stor samla låda sålänge tills du får råd m den Buren du vill ha

Ceratico
2/21/16, 4:57 PM
#4

#3 Liten svårt när närmaste ikea ligger 6 mil bort och varken jag eller någon jag känner har körkort. Jag får helt enkelt göra det bästa av situation just nu :)

Ceratico
2/21/16, 5:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

Mamma lockade honom med en morot precis och han höll på att ramla ner från översta våningen så jag beslutade mig för att göra om buren redan nu istället för att vänta till imorgon. Såhär blev resultatet och jag känner att det får duga just nu, tills jag köper den nya buren.

[Zachapacka]
2/21/16, 6:29 PM
#6

Lilla Hercules kommer nog trivas jätte bra hos dig :)

Annons:
Ceratico
2/21/16, 6:46 PM
#7

#6 Det både hoppas jag och tror jag att han kommer göra :)

Majaa12
2/21/16, 8:07 PM
#8

#2 Förlåt, läste toapapper…. Tidningspapper funkar ett tag :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Upp till toppen
Annons: