Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1162 ggr
[eliinmeyer]
2016-02-20 23:59

Sover mycket

Hej Jag köpte min hamster i tisdags. De kollade på klor, ögon, öron, nos och rumpan så allt var bra och det var det. De 3 första nätterna så var han uppe och sprang i buren och i hjulet osv men nu så har han sovit hela nätterna eller han stannar i alla fall i huset hela tiden och bara sitter still för det enda ljud jag hör är om han äter. Är det normalt? Jag vet att det är normalt för hamstrar att bara sova eller stanna i sitt hus de första dagarna pga stress osv men jag tänker eftersom han var vaken innan och plötsligt nu är trött om det är något fel? Uppskattar alla svar jag kan få :)

Annons:
Bill&Bull
2016-02-21 01:02
#1

Är nog ingen fara, han kanske kommer ut senare eller när du sover så du inte märker det. Han sitter där inne och gottar sig :)

||My Love For Animals Is Immortal||

[lillelull]
2016-02-21 01:06
#2

Är du uppe hela natten och kollar på din hamster? 

Hur vet du att han inte är vaken när du sover? 
De kan ju vara tysta och vara uppe utan att du märker de? 
De sover ju hela dagen och ibland kan de ju också om han nu ex har fri tillgång till Hjul kan de va så att han springer så mycket att han blir väldigt trött.. 

Överanvänder han sitt Hjul?

[lillelull]
2016-02-21 01:18
#3

öh hela mitt inlägg som jag skrev raderades.

Jag skrev även, om han inte verkar sjuk eller ex har skadat sig och ramlat och dragit sig undan därför så tror jag de är så att han är vaken och du märker inte detta för du sover och de är ju nattaktiva djur, min hamster kan ibland sova på natten också och sen kan han va vaken från 3-6 ex men sova kl 00-02 

Han är ute hela kvällen till ganska sent på natten så han är trött på natten också…

Oron med nytt husdjur är ganska vanlig, man är så himla glad och så blir man jätterädd för att något ska vara fel så förstår din oro men ta de lugnt och så ska du nog se att han faktiskt är pigg och glad egentligen :)

[eliinmeyer]
2016-02-21 01:22
#4

#2 jag brukar vakna någon gång på natten ca 4-5 och då har jag hört att han har varit uppe. Men nu har jag varit uppe ända dram tills nu och han har i rört sig ur fläcken vad jag hör. Och om jag väcker honom och han kanske går och tar lite mat så kollar jag lite extra på honom och allt ser bra ut. Han använde sitt Hjul mycket de 2 första nätterna men inte så mycket sedan dess. Ska försöka se om jag kan hålla mig vaken lite längre inatt och se ifall jag hittar några tecken på liv ;)

[lillelull]
2016-02-21 01:34
#5

Bra att ha koll på användning av hjulet, så de inte blir förmycket. Hos vissa kan man få reglera användingen och plocka ut de då och då 😊

Upp till toppen
Annons: