Annons:
Etiketthamster
Läst 2031 ggr
FerretCrow
2/20/16, 3:07 PM

Uppfödare Västernorrland?

Vilka uppfödare finns i Västernorrland? och vilken sorts hamster avlar ni?

Annons:
Cireea
2/20/16, 11:18 PM
#1

Dvärghamster? Guldhamster? 🙂
Söker du någon som registrerar sina hamstrar i någon förening, exempelvis SHF?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

FerretCrow
2/21/16, 12:54 AM
#2

kollar allmänt för hamster då jag är ny på hamster och vi inte riktigt bestämt vad för hamster vi vill ha. därav jag söker alla uppfödare här i området =)

[Nirvana-music]
2/21/16, 1:56 AM
#3

Vi föder upp Dvärghamstrar, vissa kullar säljs registrerade i Svenska hamsterföreningen med stamtavla. 

Bor inte i Västernorrlands kommun, men är relativt ofta till Ö-vik och Härnösand.

FerretCrow
2/21/16, 10:42 AM
#4

#3 vart bor du då? 

Känns ju som att en av andledning till att köpa från en seriös uppfödare är ju att man ska kunna hälsa på innan/vid köpet och träffar föräldrar etc.  atta mata möta upp någon ger ju lixom inte mer än att man får en hamster man inte vet så mycker mer om levererad =/

Cireea
2/21/16, 1:11 PM
#5

#4 Många uppfödare köper ju hem en hamster utan att ha hälsat på, det är ju just för det här med avstånd som gör det besvärligt. 😐De flesta av mina inköpta avelsdjur har jag köpt utan att ha träffat föräldrar osv. utan jag litar på de uppfödare jag köper av när vi diskuterar temperament, psyke, stam osv. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

FerretCrow
2/21/16, 3:41 PM
#6

#5 jo visst är det så, men jag har lärt mig inom illeraveln att bästa är ju att besöka uppfödaren. är inte uppfödaren villig att träffa sin köpare etc då anser jag att det inte är en uppfödare som anses seriös för min del och kan då lika gärna köpa en hamster på annat ställe

Annons:
Cireea
2/21/16, 5:22 PM
#7

#6 Självklart, men bara för att du hittar någon med hamstrar i närheten som kan ta emot dig för ett besök så betyder inte det att dom bedriver en seriös hamsteravel för det. 🤔 Jag tar exempelvis inte emot vilka besökare som helst för att träffa mina guldhamstrar eller kika på bebisar. Finns det minsta risk för papova så får dom tyvärr inte komma in till mig då jag inte vill riskera mina djurs liv. 

Jag försöker bara hjälpa dig då jag vet bra många seriösa uppfödare som inte bor just i Västernorrland men som bor i län runtomkring.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

FerretCrow
2/21/16, 7:10 PM
#8

#7 nej självklart ska man neka om det är risk för virus men nekar man köpare man valt ut att komma på besök då undrar jag lite varför man säljer till dom köparna ;)

dom uppfödare vill man väl ändå träffa sina köpare.

[Nirvana-music]
2/21/16, 10:41 PM
#9

#4

Bor nedanför Umeå men är ofta till Ö-Vik och Härnösand. 

Det är min syster som föder upp både gerbiler och Dvärghamstrar, hon är medlem i Svenska hamsterföreningen och säljer de flesta gerbiler och hamstrar med stamtavla. 

detta är hennes hemsida:

http://412249640949509035.weebly.com/

Hon skriver främst om sina gerbiler där, men du kan skicka ett mejl till henne om du är intresserad.

FerretCrow
2/22/16, 9:51 AM
#10

#9 hej tack för svar men då är det kanske lite långt bort för ett besök =(

Upp till toppen
Annons: