Annons:
Etikettguldhamster
Läst 684 ggr
nakuta
2016-02-18 17:10

Söker Karantänshem/fodervärdar

Nu letar jag foderhem/karantänshem åt guldhamstrar i södra Sverige.
Detta innebär att man får hamstrarna gratis av mig, mot att jag får använda dem i avel eller får tillbaka hamstrarna efter 8,5 månad.
Jag har än inte bestämt hundra var jag ska ta in från men kommer försöka få inte lite till de gula linjerna som nu också har det väldigt knivigt med avelsdjur.
Om du skulle kunna tänka dig att vara foderhem så skulle du alltså vara en riktig hjälte i hamstervärlden! Vi behöver dessa nya gener enormt mycket.
Du kan alltså välja om du vill vara tillfälligt hem åt hamstern/hamstrarna och ha den/dom hos dig i 8,5 månad och sedan lämna tillbaka dem.
Om du väljer att enbart ha den/de i 8,5 månad då står jag för bur/burar, mat, tillbehör, strö, ev veterinärkostnader osv. Detta är det perfekta om du vill prova på att ha hamster.
Om du däremot vill ha den som foderhemshamster, då har jag rätten till 1 eller ev 2 kullar på den, men att du står för kostnader, jag står för hamstern, men att du står för ev veterinär kostnad osv.
Då man är foderhem/karantänshem så gäller följande: du får absolut inte ha andra guldhamstrar i hemmet pga smittorisker. Du får häller inte besöka hamsterutställningar eller andra event där det förekommer guldhamstrar. Ni får inte använda hamstern i avel. Avtal kommer skrivas.
Kontakt sker först via PM, Mail, så kommer ni få mer info om vad som kommer ske och vad det innebär exakt att sitta som fodervärd/karantänshem åt hamster.

Mail: VeronicaHampe@hotmail.com 
Eller PM
Mvh
Veronica

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Annons:
Upp till toppen
Annons: