Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1120 ggr
FerretCrow
2/18/16, 12:01 PM

Strö i bur?

Vad har ni för strö i era hamsterburar?

Fungerar Toa-lätt som strö om man är allergisk mot spån?

Annons:
91Marran
2/18/16, 12:18 PM
#1

Toalätt fungerar bra, men luktar en del, så köp en liten påse att testa och lukta. Vissa känner av doften och andra inte.

Mvh
Mig

FerretCrow
2/18/16, 12:39 PM
#2

#1 tack har flera liter hemma redan som jag använder till illrarna i deras rastgård.

Kanske träpellets oxå fungerar?

91Marran
2/18/16, 1:41 PM
#3

Träpellets blir för hårt. Men toalätt fungerar bra. Annars så har du ju carefresh.

Mvh
Mig

FerretCrow
2/18/16, 2:01 PM
#4

#3 tack för tipset =)

MaaariaS
2/18/16, 4:01 PM
#5

Alspån är bra,jag har det,tar bort lukt bra, dammar inte 🙂Annars funkar toalätt bra om man gillar lukten 😃

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Evovva
2/18/16, 9:06 PM
#6

Lättströ finns också. Dammfritt när man väl fått det på plats. Finns på granngården.

Annons:
[lillelull]
2/18/16, 11:39 PM
#7

Toalätt blandat med carefresh använder jag och jag är väl en av de som inte tycker toalätt luktar illa…
När jag städar så häller jag i allting och blandar omkring och sen låter buren stå öppen så ev damm hinner lägga sig innan jag lägger ner lilla killen igen
 ( min hamster har en extra Bur i form av mini duna som han bor i medans jag städar ) Om han somnar i sin mini duna så låter jag han vara där tills han vaknar igen och sätter sen ner honom i den nystädade "buren" :)

Mirre395
2/19/16, 1:33 PM
#8

Jag använder hampaströ och är totalt förälskad i det! Det dammar inte, är grävvänligt och kan hittas väldigt billigt! Finns på bl.a. Zooplus🙂

FerretCrow
2/19/16, 2:02 PM
#9

Toa-lätt vore ju super att kunna använda då även illrarna i hemmet har det. och till illrarna gör jag inte så tjockt lager och städar därför oftare än att låta det börja lukta lite =) men tack för alla svar

[Zachapacka]
2/20/16, 7:42 PM
#10

Jag använder lättströ/hampa.

Det fungerar jättebra, dammar ej och fungerar bra att gräva i.

Evovva
2/21/16, 11:09 AM
#11

Toa lätt blir så dyrt i längden. Lättströ/ Hampa är mycket billigare. Ca150kr för en bal på granngården . Köpte min i somras har nästan halva kvar.

FerretCrow
2/21/16, 11:41 AM
#12

#11 ok då ska jag notera det. men som sagt har jag redan toa-lätt hemma som används till annat så då blir det ju inte direkt så dyrt tänker jag =)

Upp till toppen
Annons: