Annons:
Etikettguldhamster
Läst 819 ggr
[eliinmeyer]
2016-02-15 16:50

Tillräckligt många lufthål?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Ska hämta min hamster imorgon, men undrar om lådan jag ska ha honom i har tillräckligt många lufthål, så han inte får för lite syre :/ Räcker det här? Hålen är gjorda med en vanlig blyertspenna om ni undrar hur stora de är :)

Annons:
LinneaPuh
2016-02-15 16:56
#1

Jag tror att det räcker :)

Lojs
2016-02-15 16:59
#2

Jo, hamstern får säkert luft, men jag hoppas inte resan är så lång, hamstern tar sig lätt ur en pappkartong.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Tjeja
2016-02-15 17:16
#3

Um.. har du bara gjort hålen i taket kan det bli för lite luftcirkulation för djuret. Det kanske inte dör under hemresan men kan mycket väl bli slö och omtöcknad och tuppa av.. Jag skulle göra hål i sidorna också så att luften kan cirkulera lite vilket den sällan gör om det inte finns möjlighet till korsdrag så att säga. Men klart.. ska du ta hem en hamster i pappkartong kanske det är bra om den tuppar av o inte gnager sig ut på vägen…? (Tror i f s att risken är större att den är stel av skräck under hemresan. Men man vet ju aldrig. Det är ju lätt att gnaga sig ur en kartong om man vill)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[eliinmeyer]
2016-02-15 17:38
#4

#2 det tar ca 1 H fram och tillbaka, ska hålla låda i knät också, så märker nog om den gnager sig ut ;) #3 gör lite hål i sidan också, man vet ju aldrig :)

Lojs
2016-02-15 18:22
#5

Jag hade fixat något annat att frakta i, det är lång tid i en kartong. Visst, du märker om hamstern gnager, men du kan inte göra så mycket åt det.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Emouse
2016-02-15 18:36
#6

 Ta med en extra kartong med hål om du vill ha kartong!🙂

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Annons:
UlrikaD
2016-02-16 09:42
#7

Ett tips i all välmening här:) Om du ska köpa en hamster bör du ha en riktig transportbur hemma. Ifall någonting skulle hända och du behöver till veterinären så behöver du ha något tryggt och säkert för hamstern. Så då kan du lika gärna köpa en nu direkt innan du hämtar den. Köp då inte dom små pyttelådorna som ser ut som leksaker utan en transport som hamstern får ordentligt med plats i och du kan fylla med bra underlag och massa papper att boa med och gömma sig i. Och lägg ner en bit gurka även om ni inte ska åka långt.

Upp till toppen
Annons: