Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1708 ggr
Min Hamster Muffin
2016-02-11 21:33

Slipa Tänderna

Min hamster han slipar ner sina tänder på burgallret lite överallt… Men det måste ta slut! Färgen och gallret förstörs ju! Okej nu frågar jag er, finns det något sätt som man kan göra så att hamstern slipar ner sina tänder på något annat istället för bur-gallret?

Annons:
Cireea
2016-02-11 21:46
#1

Det är inte ditt galler på buren du ska oroa dig för, du ska oroa dig för hamsterns tänder och mun som tar stor skada av gallerbitande!

När en hamster väl börjat bita på gallret så är oftast ett burbyte det enda som hjälper  (exempelvis en SAMLA 130, akvarium eller liknande när hamstern inte når gallret).  Hamstrar brukar bita på gallret när dom är uttråkade.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

jevc
2016-02-11 21:46
#2

Kan hända att han är uttråkad :/

Finns nog ett antal trådar här på iFokus som kan hjälpa dig med det :)

A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool . - William Shakespeare

[eliinmeyer]
2016-02-11 23:15
#3

Ge han mat som knäckebröd, det slipar tänderna och ge han mycket leksaker så han inte blir uttråkad, kanske möblera om leksakerna eller hela buren så han får nytt att utforska. :) sedan trä leksaker är bra för det kan dem gnaga på. Jag har hört att man kan ge hundgodisar, men typ utan smaker osv, vissa speciella sorter. Du kan ju googla runt lite på det så kanske det hjälper :) Lycka till

91Marran
2016-02-12 11:48
#4

Jag har testat grisöron. Dock så tror jag att din hamster är uttråkad.

Mvh
Mig

Upp till toppen
Annons: