Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

Guldhamster avel,genetik,uppfödning,guldhamster hälsa,beteende,kosthållning,guldhamster Campbells avel,genetik,uppfödning,campbells hälsa,beteende,kosthållning,campbells Kinesisk avel,genetik,uppfödning,kinesisk hälsa,beteende,kosthållning,kinesisk Roborovskis avel,genetik,uppfödning,roborovskis hälsa,beteende,kosthållning,roborovskis Rysk-vintervit avel,genetik,uppfödning,vintervit hälsa,beteende,kosthållning,vintervit Hybrider avel,genetik,uppfödning,hybrider hälsa,beteende,kosthållning,hybrider Hamster burar,tillbehör,inredning bildtråd utställning tävlingar minneslund andra-djur off-topic sajten,ifokus säljes,köpes,erbjudes,sökes övrigt
hälsa,beteende,kosthållning,guldhamster

Mat varje dag?

2016-02-11 18:42 #0 av: [eliinmeyer]

Hej

Jag har läst att folk ger sina hamstrar mat varje kväll osv, men sen hörde jag att de inte behövs för att de klarar sig i ca 2 dagar på ca 2 teskedar med mat? Är det sant eller ska man fylla på mat varje kväll? Också hur mycket ska det va? 1 msk? 2 tsk? Vad är lagom?

Anmäl
2016-02-11 18:48 #1 av: thea_thea

Fyll på så ofta och hur mycket du tycker det är lagom Glad Hamstern klarar sig i många många dagar utan att du fyller på, de hamstrar ju matSkrattar

Jag ger en handfull mat varje kväll och sprider ut det i buren, lagom aktivering och matTummen upp

Anmäl
2016-02-11 19:09 #2 av: Cireea

Enligt lag ska hamstern ha fri tillgång till foder! Glad

FilmGuldhamster, HamsterLitteratur,  Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning

Anmäl
2016-02-11 19:56 #3 av: 91Marran

Jag brukar ge mina varannan dag, eller oftare om det behövs. Har två som får varje kväll och mer kontrollerat, då den ena har problem med kosten/magen och måste äta upp typ allt innan det blir mer. Men den har ändå fri tillgång. Den andra behöver kanske till veterinär och utredas, så den vill jag ha extra koll på så att den får i sig allt. Ska ta ett diabetestest innan veterinärbesök, för att utesluta det.
Ungefär ett halvt kaffemått från tupperware per hamster och dag ger jag.

Anmäl
2016-02-11 21:19 #4 av: LinneaPuh

Foder har han alltid tillgång till. Men brukar bara ha så att botten på skålen är full. Den bruksr behöva fyllas på en gång per dag.
Sen sprider jag ut lite mjölmaskar i spånet tre gånger i veckan :)

Anmäl
2016-02-11 21:20 #5 av: LinneaPuh

Anmäl
2016-02-11 21:20 #6 av: LinneaPuh

Anmäl
2016-02-11 21:35 #7 av: Min Hamster Muffin

Jag ger min hamster mat varannan dag.❤️

Anmäl
2016-02-11 22:41 #8 av: 91Marran

#6 Vet du vad mjölmaskarna ligger på för procent i protein?

Anmäl
2016-02-11 23:12 #9 av: [eliinmeyer]

#6 din hamster är ju bara så söt!

Anmäl
2016-02-14 16:33 #10 av: Min Hamster Muffin

jag ger min hamster mat varannan kväll!Tummen upp

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.