Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 741 ggr
[eliinmeyer]
2/10/16, 9:07 PM

0.3 som burstorlek?

Är 0.3 kvadrat meter (70 cm X 45 cm) bra för en guldhamster? Eller bör jag sätta ihop buren med en tex samla låda? Är rädd att jag köpt en för liten Bur, vill ju inte att han ska känna sig instängd..

Annons:
thea_thea
2/10/16, 9:13 PM
#1

Lagligt!

[eliinmeyer]
2/10/16, 9:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ja jag vet att det är lagligt. Men det är ju tex 0.12 också men det är ju ändå på tok för litet! För nu när jag inrett buren tycker jag inte det är så himla mycket yta kvar att springa på. Kan lägga in bild så man ser. Även om det är lagligt, skulle man rekommendera att ha större?

thea_thea
2/10/16, 9:24 PM
#3

#2 Ser bra ut👍 Men som sagt, större = (oftast) bättre så om du har en större Bur kan du byta upp dig🙂

[eliinmeyer]
2/10/16, 10:39 PM
#4

Håller någon mer med om att den är okej eller bör jag ha större?

Min Hamster Muffin
2/10/16, 10:41 PM
#5

Ok

[eliinmeyer]
2/10/16, 10:58 PM
#6

#5 även för en guldis?

Annons:
Belzebubble
2/10/16, 11:58 PM
#7

Den är okej tycker jag! "Springyta" behöver du inte riktigt tänka på, därför finns hjulet ju. Nackdelen med mindre yta är att färre saker får plats, men du verkar ha fått in en hel del så det är lugnt! Men större är ju alltid att rekommendera, någon maxstorlek finns ju inte! Jag har en ca 90x40 akvarium. Det nöjde jag mig med. Din idé att koppla in en samlalåda är inte dum alls, kan vara en rolig variation för hamstern!

ÄlskarHamstrar12
2/11/16, 4:19 PM
#8

Din Bur har ju nästan samma mått som en samla låda ( 130 L ca 80x50) och jag tycker din Bur är bra. Detta gäller hur stor Bur man än har: försök ta ut hen i en rasthafe varje dag :) Och föresten så gillar inte hamstrar när det är öppen yta, så skulle nog kunna säga : lägg in ännu mer grejer!

ÄlskarHamstrar12
2/11/16, 4:20 PM
#9

Föresten det sista jag sa kunde kanske låta otrevligt. Du har mycket grejer i din Bur men det skadar inte med att lägga in fler :)

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: