Annons:
Etiketthamster
Läst 784 ggr
Aja85
2/6/16, 9:07 AM

Paranoid matte

Hej!
Jag är superrädd när det gäller saker som kan skada min hamstrar, som t ex choklad. För nga dagar sedan diskade jag en tallrik med kladdig drömtårta på.  Bredvid kranen, alltså mitt framför där jag diskade, stod diskborsten jag har till min dvärghamsters saker i ett ställ. Är livrädd för att det skvätte choklad på den. Så nu vet jag inte om jag vågar använda den till hennes saker. Försvinner chokladen så pass mycket att det inte är farligt för henne om jag använder den? Nu har den stått oanvänd i flera dagar. Har chokladen sjunkit in kanske?
Också, smittar urinvägsinfektion mellan hamstrar? Min guldhamster har fått det, så givetvis oroar jag mig för att dvärghamstern ska få det. De har separata burar (givetvis), men behöver jag byta kläder när jag håller på med den ena, sen den andra? Moppa golvet för att han med infektionen har varit ute och sprungit på det innan jag låter den lilla vara ute på det? Jag är en jättelöjlig matte, det vet jag.

Annons:
Belzebubble
2/6/16, 11:30 AM
#1

Tror inte du behöver oroa dig. Även om det nu skulle ha kommit choklad på borsten, vilket jag verkligen tvivlar på så diskar du ju fortfarande föremålet. Meningen är ju att det ska komma ut rent, eller hur? Sköljer du bara med vatten så blir det inga problem. 

Vad jag vet så orsakas urinvägsinfektion av bakterier som redan finns i kroppen och risk för smitta är väldigt liten, då i vanliga fall kan kroppen hantera dessa. Att bytta kläder är kanske en liten överdrift, att moppa golvet låter inte heller som något som hjälper. Men jag är inte helt säker, har försökt läsa på lite men hittar inte någon klockren svar!

Aja85
2/7/16, 11:20 AM
#2

#1: Ok. Tack så mycket för att du svarade. Nu känns det bättre 😊

Upp till toppen
Annons: