Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 2093 ggr
Odette
2016-02-04 15:28

Planerad parning, Grim och Acazia

Om allt går enligt planerna så blir det parning här hemma under mars-april. Tilltänkta mamman är Acazia, rost dominant spot långhår, pappa blir Grim, black/yellow bandad långhår. 
Jag hade tänkt vänta till april- maj någon gång men inser att jag hellre tar kullen lite tidigare då jag kommer att ha mindre tid framöver och vara borta mer under våren/försommaren. Vill kunna ge ungarna all tid som bara går.

Acazia, blivande mamma

Grim, blivande pappa

Än så länge är det ingen direkt kö på kullen men man kan med fördel visa sitt intresse redan nu, då är det större chans att man får det man vill ha :) 

Då både mamman och pappan är tecknade så kommer det att bli vittecknade ungar i både dominant spot samt bandat. Förväntade färger är bland annat Normalfärgat, Svart, Rost samt Choklad (om Acazia bär på svart, vilket jag hoppas på).
Samtliga honor blir sköldpadd/vit. Alla ungar blir långhåriga.

Mer bilder på föräldrarna, stamtavlor och info finns på min hemsida; exentrions.weebly.com
Samtliga djur är registrerade i Svenska Hamsterföreningen och en hamsterunge kommer att kosta 250:- inklusive övergångsfoder, skötselråd och stamtavla. 

Uppfödningen ligger i Lycksele/Västerbotten men bor du en bit ifrån så kan vi kanske hjälpas åt att hitta transporthjälp :) 
Jag söker efter långvariga hem där hamstern får stanna livet ut.

För att lämna intresse/veta mer om denna kull, mejla mig på;  rottwa85@hotmail.com eller skicka PM här på iFokus.

/Monica

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Annons:
Cireea
2016-02-04 15:31
#1

Så spännande! 😍 Denna kull ska bli intressant att följa!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

VickyF
2016-02-07 02:28
#2

Jättefina föreldrar! Tycker Grim ser ut som en het silver på bilderna (men bilder kan ju ljuga), för att underpälsen ser så ljus ut, inte riktigt gul sådär. Alltså black silver pearl aaSgsgToY. Har du övervägt det eftersom en utav hans föreldrar var silversvart?

Odette
2016-02-07 22:00
#4

#2 Nej jag har aldrig tänkt på det, men det är ju inte omöjligt nu när du säger det .. på en del bilder ser han ganska gul ut medan han ser ljusare och "vitare" ut på andra bilder. Jag får kolla lite noggrannare IRL och kanske höra med uppfödaren, men det är ju inte omöjligt som sagt. Har bara ara aldrig tänkt på det 😊

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

MaaariaS
2016-02-07 22:41
#5

Grim är otroligt fin ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

BlackandBlue
2016-02-08 18:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hej tänkte bar inflika lite på grim då det är jag som fött upp honom :D han är en solklar B/Y de långhåriga får oftast lite ljsuare färger än korhår :) och hans ena bror var black silver pearl och det är en väldigt stor skillnad, inflikar även en bild på honom :)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Annons:
Odette
2016-02-08 20:35
#7

#6 Ja men dåså. Då behöver jag inte fundera på det ;)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

[Abbe2016]
2016-02-08 21:51
#8

Söta föreldrar!

Odette
2016-02-09 20:58
#9

Parningen blir nog tidigast i Maj men jag ser väldigt mkt fram emot det iaf och hoppas att allt går enligt planerna. Grims pappa har visat sig ha svansknyck så därför vill jag vänta tills Grim är åtminstone 9 månader innan jag eventuellt tar en kull på honom. Om han skulle visa sig ha knyck även han så hoppas jag att det dyker upp innan dess. Men förhoppningsvis är han helt fri. Jag håller tummarna för det iaf :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

AnnaCDSG
2016-02-09 21:14
#10

Finisarna ❤️ 
#9 Åh :/ Hoppas att Grim är fri från knyck. Håller också tummarna!

VickyF
2016-02-11 06:57
#11

#6 Ja ha, skillnaden blev rätt så tydlig 🙂 Tack! 

#9 Ska bli jättekul att följa kullen Odette, även om man får vänta lääänge 😃

Odette
2016-02-11 16:06
#12

Ja men det är bra att ni hejjar och håller tummarna! Det känns alltid lite roligare när man får dela förväntan med någon/några 😍

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

[Emeeil]
2016-02-11 19:22
#13

Åh! Mailade dig för några dagar sen angående denna kullen, kul med en tråd man kan följa! 😃

Annons:
Odette
2016-02-12 20:27
#14

#13 Jaha det är du hehe, ja du får hålla ett öga här och på hemsidan 👍

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Upp till toppen
Annons: