Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1980 ggr
Mirre395
2016-01-29 22:23

Checklista för hamster!:)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! I september dog min lilla Puff (Vintervit dvärghamster) och det har varit väldigt tomt sedan dess. För några veckor sedan bestämde jag mig därför för att "adoptera" en hamster från blocket som inte kan bo kvar hos sin nuvarande ägare och hittade en annons på en fin liten tjej på ett år (nästa vecka) och allt funkade perfekt! Jag får dock inte köpa henne förens om 4 veckor p.g.a. Att en av deras andra hamstrar har parasiter och måste behandlas så dem behandlar även henne:) Jag funderar på att kalla henne Fira men funderar fortfarande på namn;) Eftersom att det var ett tag sedan jag hade hamster så tänkte jag göra en checklist på allt som ska vara förberett och jag skulle verkligen uppskatta om ni fyller i om det är något jag missat! Bur: Fixat! Har en Bur på 163x43cm (Detolf vitrinskåp) med lock:) Har dock inte inrett än men det kommer snart!;) Den är i mitt sovrum där jag kommer ha stängd dörr för katterna! Tillbehör: Har alldeles för många!!!:D Hjulet är 20cm i diameter (plasthjul) och de flesta tillbehören är i trä. Har en våg för att kolla vikt och även en transportbur i plast med andningshål. Har vattenflaska och skålar så det räcker!;) Mat: Jag blandar eget men har inte köpt in alla ingridienser än, men det är i princip fixat. Strö: Jag har 4st just nu- Lättströ, carefresh, kutterspån och något i stil med carefresh (katie clean and cozy tror jag). Som bomaterial använder jag toapapper:) Använder dammfri Sand! Jag har sparade pengar till veterinär och även till bl.a. Strö, mat, tillbehör o.s.v. Något jag missat att skriva eller kanske inte har? Skriv gärna! Tack! //Miriam:) Bild på Bur när Puff bodde där:)

Annons:
Cafesinner
2016-01-30 15:23
#1

Åh vilken fin Bur! Ikea? :)

Mirre395
2016-01-30 22:25
#2

Japp!;) Bästa hamsteraffären någonsin!:D Något du känner att jag missat?

Mirre395
2016-02-04 06:37
#3

Putt:)

Upp till toppen
Annons: