burar,tillbehör,inredning

Silikon, burbygge

2016-01-17 17:18 #0 av: [Zachapacka]

Jag är fullt upp i att planera inför mitt burbygge. Jag ser att många på internet tätar sina burar med silikon till akvarium. Varför? Finns risken att hamster tuggar sig ut annars? Jag hade tänkt att bygga buren i plywood. 

Anmäl
2016-01-17 17:49 #1 av: Min Hamster Muffin

Bra idé!👍🏼 jag tror inte att silikon hade varit så bra, bara om man vill typ döda hamstern...🙂😭

Anmäl
2016-01-17 17:55 #2 av: [Zachapacka]

#1 hahaha jag kommer ha galler tak så de är nog lugnt xD. Jag undrade mest eftersom att jag sett flera på internet som tätar sina burar med silikon i botten i skarvarna

Anmäl
2016-01-19 16:54 #3 av: pikapipikachu

Jag tänker att man vill täta med silikon fast man har byggt i plywood så att inte eventuell urin eller vatten ska sugas in i träet i skarvarna.

Anmäl
2016-01-19 18:17 #4 av: [Zachapacka]

#3 ja så kanske det är. Men har man mycket spån lär det inte vara ett problem

Anmäl
2016-01-19 18:18 #5 av: Belzebubble

Silikon är vad jag vet ofarlig för hamster. Min har iallafall tuggat in sig en hel del sen flytten in i en akvarium och har inte mått dåligt av det! Jag har ingen källa på det men anledningen att jag ens bytte till akvarium var att det skulle vara ofarlig med silikon, för det läste jag i förväg.

Anmäl
2016-01-19 18:52 #6 av: Evovva

Det finns olika sorters silikon. Men det som finns i akvarier är giftfritt och ofarligt för hamstrar.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.