Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 934 ggr
emiliagronvall
2016-01-16 21:54

bits

Hjälp snälla!

Min hamster har tidigare bara bitit mina föräldrar men idag bet han mig. Hårt. Jag blev såklart inte arg jag älskar ju honom så mycket. Ska jag kolla med en veterinär? Han verkar ha kommit in i en trotsperiod.  Han verkar inte ha ont eller jag vet inte. Han bits ALDRIG i buren. Han springer upp i min hand när jag sträcker ner handen i buren. Han bet mig när han var ute och sprang och jag la ner min hand mot marken då satt han sig i min hand och bet till hårt i mitt finger. Det började inte blöda men det gjorde ont. sen tog jag upp honom med andra handen för att lägga ner honom på marken igen då bet han tag i ett finger på den handen. Som sagt bet han mina föräldrar förr så det kom inte helt plötsligt. Sen idag stod han på min säng och ville ner då hölljag handen på sängen så jag skulle knna bära ner honom och då bet han mig igen. När mamma och pappa burit upp honom och bitit har jag bara tänkt atthan gillar bara inte dom men han har inte bitit mig förr men idag så gjprde han . Vid samma tilfällen som han brukar bita mina föräldrar.Vad ska jag göra. SNÄLLA SNÄLLA HJÄLP!!!! Jag vill inte att han ska behöva avlivas eller något jag vill bara att allt ska bli bra och att jag ska kunna bära honom utan han bits. Och som sagt han biter bara när han är ute och springer.

Annons:
emiliagronvall
2016-01-16 22:31
#1

Bara så ni vet det ör VERKLIGEN inte så att han bits hela tiden varje dag. Han har ju sina dagar då han inte biter någon och är så gosig men det är ju jobbigt när han har sina sämre dagar för man vet ju hur fin han kan va.

LinneaPuh
2016-01-16 22:46
#2

Har du tvättat händerna innan du håller i honom? För det ksn lukts mat, eftersom att hamstrar har dålig syn så kan han tro att det är mat. Eller så kan det vara stt hsn blir lite stressad! Om du skulle märka att något annat är fel. Att han t.ex äter mindrs, dricker mer mm. Så borde du ts kontakt med veterinär. Men tror stt det kan vsra stress, eller stt du inte tvättat händerna!

emiliagronvall
2016-01-16 23:28
#3

#2 Aa om jag ska vara helt ärlig tvättar jag händerna ganskaa dåligt och alldeles för sällan. Han har inte förändrats (äter mindre dricker mindre osv) men ja. Det skulle kunna vara stress då han så gärna vill ner och springa DIREKT på en gång han tycker det ör så fruktansvärt roligt du skulle bara se honom :) Men vet du om det finns något sätt att fp honom att chilla lite?

LinneaPuh
2016-01-16 23:46
#4

Min hamster är också ganska ivrig med att få springa på golvet, men han har aldrig bitit mig.. hmmm. Men pröva att tvätta händerna varje gång innan du tar upp honom😊

emiliagronvall
2016-01-17 09:29
#5

#4 jag testar. Sedan kanske jag ska vara mindre på honom och bara bära när det är nödvändigt :)

LinneaPuh
2016-01-29 10:33
#6

Hur har det gått?

Annons:
Upp till toppen
Annons: