Annons:
Etikettguldhamster
Läst 977 ggr
[eevie Z]
1/15/16, 9:47 PM

"Albino" uppfödare?

Hej hej!

Jag undrar lite om det finns någon som antingen har avlat fram albino förr, eller tror att de möjligen tror de kan få fram den färgen. Är inte ute efter en JUST NU, men inom en snar framtid vill jag jättegärna ha en långhårig albino hane.

Jag är ingen uppfödare och planerar inte att avla, uten vill ha som sällskap. Jag själv bor i Malmö och en uppfödare i Skåne vore att föredra, men är inget krav. Så om ni har någon kull planerad där möjligheten till albino finns, hör jättegärna av er.

Jag har 2 hamstrar hemma just nu, har haft en tidigare. Så jag har hamstervana :)

Tack på förhand!

/Fanny

Annons:
[lillelull]
1/16/16, 4:20 PM
#1

Hej! 

Jag vet en uppfödare som har en rödögd vit hamster bebis nu..

tror det finns nån mer rödögd.

Är du intresserad?

Jag ska själv köpa en hamster av denna tjej :)

[lillelull]
1/16/16, 4:21 PM
#2

dvs guldhamster då

Roonja
1/16/16, 7:02 PM
#3

Vit rödögd och albino är inte samma färg lillelull. Vet en uppfödare som avlade mycket albino. Men hon verkar ha lagt ner:(

wildalia
1/16/16, 8:23 PM
#4

Det finns vita campbells ( dv hamster )

[lillelull]
1/17/16, 12:49 AM
#5

Jag vet inte om den är Albino eller om den bara är vit rödögd men jag kunde som sagt fråga vidare om du var intresserad av en hamster leveransklara februari?

Roonja
1/17/16, 3:15 AM
#6

#5 jag rekomenderar Fanny som startade tråden att leta på en hamster(albino eller så) med stamtavla från en seriös uppfödare, låter skumt när du säger leta vidare.

Annons:
[lillelull]
1/17/16, 5:11 PM
#7

Varför låter det skumt med leta vidare? Det är en seriös hamster uppfödare och jag ska få en hamster från kullen och jag vet att där fanns två vita helt rödögda men jag visste bara ej om de var klassade om albino… eftersom jag bara kollat på min egna hamsters stamtavla. som ja ska få då.

[eevie Z]
1/17/16, 7:05 PM
#8

#1 Tack, har du kanske någon hemsida eller FB sida man kan kika på till uppfödaren? Jag hade varit intresserad om det inte hade varit redan, jag vill inte ha en tredje hamster nu. Därför skrev jag att det var längre fram, inte just nu. Men tack iaf! :)

#3 Ahh! Så typiskt. Synd att hon verkar ha  lagt ner, annars hade det varit perfekt!

#4 Det har jag läst, men jag är ute efter guldhamster, inte dvärg. Men tack ändå! :)

#5 #6 jag kommer att kika vidare, som sagt så är jag inte ute efter en hamster till just nu, utan vill vänta till möjligen efter sommaren eller så

[lillelull]
1/17/16, 7:46 PM
#9

Ja, hon kommer få kullar om några månader också. Så du kan du skicka ett meddelande till mig här så kan du få hennes uppg :) Hon har precis börjar föda upp igen efter ett uppehåll.

Roonja
1/17/16, 10:38 PM
[lillelull]
1/17/16, 11:33 PM
#11

Jag har lagt ut den nu till henne :)

Upp till toppen
Annons: