Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 780 ggr
Cindy S
1/13/16, 8:08 PM

Tror min hamster är sjuk och behöver avlivas.

Jag ska förstås låta en veterinär kolla upp det åt mig, men Tindra rör nästan aldrig på sig längre. Jag hoppas att det var pga av vintern 

Varje gång jag ser att hon inte varit ute och hämtat maten jag strött ut så förväntar jag mig att hon är död när jag lyfter boet. Hon är nästan aldrig ute, och när hon är ute så rör hon på sig som om det inte gör ont, och hon piper inte när jag håller och kollar hennes hälsa, men det vet jag att man inte kan se. Jag har sett henne bita tag i en godbit, så tänderna är inte för långa, förmodligen inte svält, men hon är fortfarande väldigt dålig på att göra rent runt anus. Hennes päls är inte heller i tipp topp.

Jag ska väga henne idag också, men jag tror att det verkar vara för stor risk att hennes tid är inne. Hon är bara 1,5 år men hon kommer från en djuraffär( som köper via uppfödare som blivit godkända av en veterinär, men vem vet fhur de har det egentligen). 

Vad tycker ni? Om veterinären inte hittar något uppenbart så har jag inte råd med tester.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Annons:
Cireea
1/13/16, 8:22 PM
#1

Det låter som ålderstecken, som att det börjar bli dags. 😐

Medan jag läste din beskrivning tänkte jag på min dam här hemma, hon är snart 2,5 år gammal, och hon sover mest hela tiden och om hon är uppe är det mest för att äta, kissa och dricka. Jag har som plan att avliva henne om hon blir sämre än vad hon är nu. Tequila, som hon heter, är mer eller mindre helt blind men ser om man är riktigt riktigt riktigt nära med handen. 

Jag känner mest att jag inte vill utsätta henne för den stress som blir när man åker in till veterinären om hon kan somna in själv hemma.  Blir det minsta ändring, till det sämre, så blir det avlivning hos veterinär för hennes skull. 😕 Man vill ju inte att ens små ska lida..  

Man får ju ta ställning själv till om man vill avliva eller inte när det handlar om ålder.  Om du känner att det är dags, då är det dags. Jag kan inte avgöra om du borde avliva din hamster utan det måste du känna själv. 😕Styrkekramar!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cindy S
1/13/16, 9:54 PM
#2

Tack. Det känns bra att läsa dina tankar.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Cireea
1/13/16, 10:16 PM
#3

Jag vet att det inte är mycket till hjälp men det är ju bara du som kan avgöra om det är dags eller inte. 😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Flygandebanan
1/13/16, 11:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hade en liten Cocos här hemma igår.
Han var som Cireea beskriver under en-två veckor. Jag bestämde mig för att, om jag ser tecken på att han lider så avlivar jag honom.
 Han låg för det mesta sista veckan i sitt bo.. Knaprade lite på en nöt till och från.. Jag försörjde honom med lite godsaker, han verkade trivas med att sova.. Tog upp honom och kelade väldigt mycket.
För ungefär 3 dagar sedan blev han iskall. Ville inte äta, men visade inga tecken på att lida. Så jag  och min flickvän fick droppa vatten i hans mun samt matade honom med "Gröt, fil, sallad och gurka" hela familjen umgicks väldigt mycket med honom dessa tre senaste dagarna. Var inte jag hemma satt mamma och klappade honom där i filten.. Och där låg han, han tittade mest runt lite.. försökt tvätta sig men märkte att det var svårt.. Men han låg kvar där och myste i sin filt och njöt av att bli klappad.
Dessa 3 nätter har Cocos fått sova i mitt rum, i sin lilla filt. Jag ville att han skulle få världens bästa avslut!
Han visade aldrig tecken på att lida. Han verkade mest vilja upp och springa. Lät alltid honom springa fritt!
Inatt så satte jag in honom i rummet intill då det rummet är lite varmare.
Imorse hade lille Cocos somnat in 2 1/2 år.
Jag har haft runt 10 guldisar.

Cocos var min absoluta favorit igenom tiderna. Världens goaste och finaste hamster!

Det jag vill säga är att. Försök spendera så mycket tid med din lilla plutt som möjligt och njut av tiden ni får tillsammans! Det uppskattar de små liven mer än allt.

Kramar till dig.

MVH Flygandebanan "Simon" & das hamsters.

Medarbetare på hamster.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: