Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 1009 ggr
emiliagronvall
1/11/16, 9:27 PM

Varför?

Hej! Min hamster har börjat bitas. Jag är 99% säker på att han inte har ont eller är elak. Han gör det aldrig i buren när man klappar honom där eller lyfter upp honom. Men han bits när han får vara ute och springa. Han springer ju fritt i hela lägenheten. Det är när jag lyfter upp honom då han bits. Han biter nästan aldrig mig, har hänt ca 3 ggr men min pappa och mamma biter han på. Jag tror det beror på att han inte vill att man ska störa honom när han springer då det bara är då han bits men alltså ibland måste man ju ta upp honom och han tex klättrar upp på soffan eller på nån av oss (han klättrar liksom upp på en ända upp till huvudet :) ) kan någon hjälpa mig med detta jag vill ju att han ska få springa men inte om han biter mina föräldrar :/

Annons:
emiliagronvall
1/12/16, 8:44 PM
#1

Hej hörni! Det verkar ha löst sig. Kanske i alla fall. Han har lärt sig springa Hjul och är därför inte lika hyper när han kommer ut så vi får se i längden ;)

Belzebubble
1/12/16, 9:29 PM
#2

Annars kan det vara att han är van vid dig men inte dina föräldrar?

Cafesinner
1/15/16, 5:11 PM
#3

På vilket sätt närmar du/ni er honom? Hamstrar ser ju superdåligt och kan bli rädda (+ bita/naffsa som försvar eller som reaktion på chocken) om man kommer fram till dem för hastigt, för mycket rakt uppifrån etc. Jag hade en hamster som jag i princip kunde vända upp-och-ner på utan att han brydde sig, och så hade jag en som (i alla fall till en början) kunde hoppa till och bli superskrämd om jag inte såg till att försiiiiktigt tala om att jag kom etc. Speciellt när hon var i full fart med att springa/klättra för hon blev så otroligt ivrig och liksom tappade lite kontakten med omvärlden.

Upp till toppen
Annons: