Annons:
Etiketthybrider
Läst 1245 ggr
Hamsternsara
1/11/16, 6:32 PM

Är den för liten?

Har två stycken duna mini till mina dvärghamstrar (som bor i varsin bur) och själv tkr jag att de är för små, men jag undrar, är de för små för en dvärghamster? Jag skulle vilja köpa ett detolf vitrinskåp från IKEA som man typ delar av, så att de får ca 80cm på bredden och 40cm på längden eller vad man ska säga! Men jag får se om jag får plats på mitt nya rum jag ska få…

Annons:
Dvärgvädur
1/11/16, 7:21 PM
#1

Det är inte för litet, men självklart ska man ha det så stort som möjligt. Enligt min åsikt är de för små att ha som permanenta burar, jag har de endast som reseburar men visst kan de leva lyckligt i en miniduna också. 

En detolf Bur låter som ett jättebra alternativ! 🙂

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Hamsternsara
1/11/16, 9:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag har försökt gjort så roligt som det bara går med klättermöjligheter och tuggmöjligheter samt olika platser att sova på till Norpan i min mini duna iaf! Tkr själv det ser ganska roligt ut med de där rören, att liksom krypa genom rör ;) och borgen brukar hon typ gå igenom, haha:) men hon är ganska våghalsig och kan liksom klättra upp på ngt som typ en mus skulle våga klättra på! Så därför gjorde jag typ ett "mus-tema" till henne xD

Hamsternsara
1/11/16, 9:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

En till bild

Upp till toppen
Annons: