Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 939 ggr
Emiis
1/10/16, 10:26 PM

Buröppningar tips!

Hej!

Jag ska bygga en egen hamsterbur från en Ikea möbel. Tycker det är klurigt att veta vad som är bästa att ha som dörrar / öppning. Har ni några tips? vad har ni på era hemma gjorda burar? Bilder är önskvärt! Vad är bäst galler eller plexiglas? På vilket sätt ska man öppna den? 

Tanken är att  ha en lägre låda i bottnen för lättare rengöring av buren (så man kan ta ur hela lådan och tömma). Kanten på den ska vara ca 10-15 cm hög. Så jag fundera sedan på att göra en heldörr av plexiglas som sitter med gångjärn och magneter. Ska även ha en säkerhets hasp. Denna ska öppnas åt sidan. Några åsikter?

Tack på förhand!!// Emii

Annons:
MaaariaS
1/11/16, 5:14 PM
#1

Du kan ha terrarie dörrar och limma fast plastskenor att sätta glas/plexiglas i 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Emiis
1/11/16, 8:57 PM
#2

Tack för tipset!

Men vill helst undvika det då  jag tycker det känns som att man begränsar rörelse ytan för en själv när man tex ska rengöra.Detta eftersom ena sidan blir låst av glaset och man måste skjuta dem fram och tillbaka.

 Vill också ha möjligheten att kunna ta ur botten lådor för att kunna städa smidigare vilket verkar knöligt med sådana dörrar. Men ska överväga det hela! :)

MaaariaS
1/11/16, 11:17 PM
#3

 #2 Jag tar ur glaset ur skenorna vid städning om det behövs 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Emiis
1/13/16, 11:26 AM
#4

ah okej va smidigt! :)

MaaariaS
1/13/16, 12:33 PM
#5

#4 Det funkar jättebra 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Upp till toppen
Annons: