Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1556 ggr
The Idizen
1/4/16, 11:24 PM

Tappat päls runt ögat

Hej! Jag upptäckte idag att min hamster har tappat päls precis ovanför ögat. 

Han börjar bli gammal och jag vet att det inte är hur länge som helst kvar. Men han äter, dricker, leker osv .. 

Är han sjuk eller är det bara ålder? Borde vi åka till veterinären?

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Annons:
thea_thea
1/4/16, 11:40 PM
#1

Det är inget att oroa sig över. Onödigt att åka till vet för en sån liten sak när de lever så kort.

ÄlskarHamstrar12
1/4/16, 11:45 PM
#2

#1 bara för en hamster är mindre & lever kortare betyder det inte att hon/han är oviktig och mindre värd än andra djur. Sedan är en hamster ingen "sak" utan en levande varerelse.

thea_thea
1/4/16, 11:47 PM
#3

#2 Med "sak" menade jag att hamstern tappat lite päls runt ögat🙂

ÄlskarHamstrar12
1/4/16, 11:48 PM
#4

Oj ursäkta mig mitt fel :)

thea_thea
1/4/16, 11:53 PM
#5

#4 Bara du inte gör om det bara. Läs igenom allt en två och tre innan du skriver ett svar och läs igenom ditt svar några gånger också innan du trycker på Publicera så slipper du skämma ut dig. :)

ÄlskarHamstrar12
1/5/16, 1:30 AM
#6

Tycker inte min kommentar var skämmigt någon stans. Du sa fortfarande att det var onödigt att åka till veterinär eftersom att de lever så kort? Det spelar väll ingen roll hur länge de lever de ska ju ändå få vård om dom behöver det :)

Annons:
thea_thea
1/5/16, 1:33 AM
#7

#6 Vad bra! Ja, jag skrev så och jag menar det. Grejen är att jag aldrig skulle få för mig att åka till vet med en så pass gammal hamster. Stressigt och dyrt :) Ofta är den vård som vet ger till djuret onödig och det fixar sig själv efter ett tag. Hamstrar är inte hundar, hamstrar behöver oftast inte vetvård.

ÄlskarHamstrar12
1/5/16, 1:38 AM
#8

Ja det håller ja med om och det kan även vara stressande för hamster att åka till veterinär. Men om ett djur lider så tycker jag att man ska ta djuret till veterinär eller avliva hemma. Men nu sa ju TS att han leker och så som normalt och jag tror inte heller han behöver någon vård :)

[AnimeV4]
1/5/16, 8:09 PM
#9

Man måste dessutom enligt lag se till att ett sjukt/lidande djur får vård, så om du inte hjälper den vare sig med vård eller avlivning för att den "ändå inte lever så länge" bryter du mot lagen! Jag tycker inte heller att din kommentar var skämmig. Snarare klok.

thea_thea
1/5/16, 8:10 PM
#10

#9 Fast nu lider ju inte TS hamster.

[AnimeV4]
1/5/16, 8:16 PM
#11

#10 Jag talade inte utifrån tråden, utan efter vad lagen säger.

Bellie
1/5/16, 9:18 PM
#12

Nu gick ni lite OT, men jag tror inte att #0 behöver gå till veterinären bara håll koll på hamstern och se till att den äter och dricker som vanligt. Om hamstern verkar sjuk tycker jag att du ska ringa veterinären och rådfråga.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

[AnimeV4]
1/5/16, 9:43 PM
#13

#12 Jag är medveten om det och ber om ursäkt till TS. Ett inflikande verkade behövas.

Tror inte heller att det behöver bli en tur till veterinären om allmäntillståndet är bra!

Annons:
The Idizen
1/7/16, 1:53 PM
#14

Han verkar må bra, men håller självklart koll och ser till att han får vård om det behövs!

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Upp till toppen
Annons: