Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 692 ggr
Mosten
1/4/16, 2:12 PM

Helt plötsligt börja gräva :)

Hej. Äntligen har det blivit lite fart på min hamster. Han blir 5 månader den 28 januari. Han är den lugna typen och är mest nöjd av att vara i sin Bur. Har en stor lekhage, men när han är där går han något varv sedan kryper han i ett hus och är oftast kvar där tills det är dags att komma till sin Bur igen. Varför tycker han det inte är toppenkul att få springa av sig tro?
Men nu det senaste dagarna har han börjat gräva som en tok i sin Bur, när det inte finns något mer att gräva av fortsätter han gräva på botten av buren. 

Är det vanligt att det ändrar sitt sätt att vara när det börjar bli vuxna? 
En fråga till, brukar en guldhamster ha koll på när de kommer till kanten på soffan/bordet/sängen eller måste jag passa till 100% så han inte ramlar ner? Är givetvis med honom hela tiden.

Annons:
Lojs
1/4/16, 2:18 PM
#1

De kan få nya "hobbys" med tiden. Du kan ju testa att ha en låda med något skoj grävmaterial i rasthagen. Jag funderar även på om du kanske kan rasta honom vid en annan tid när han kanske är piggare. Ja, man måste ha 100% koll, guldhamstrar har ingen bra koll på avstånd och kan lätt gå över en kant och skada sig.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Upp till toppen
Annons: