Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes, köpes och erbjudes 28 - Nyfiken i en strut
28 - Nyfiken i en strut

Misstag vid parning?

2015-12-21 18:53 #0 av: thea_thea

Har en lite udda fråga, men har ni försökt para hamster någon gång och det har gått väldigt snett? Kanske har honan skadat/dödat hanen? Är väldigt nyfiken, dela gärna med er!

Edit: jag kommer inte döma er så oroa er inte för det!

Anmäl
2015-12-21 19:32 #1 av: Cireea

Nej, faktiskt inte och det är jag glad för.Pustar Det gäller verkligen att ha stenkoll vid parning, det räcker med att man tittar bort i några sekunder så kan olyckan vara framme. 

Däremot så har en av mina honor dött under förlossningen av sin första kull så både hon och ungarna gick tyvärr bort. Gråter

Sajter: FilmGuldhamster, Hamster, Litteratur,  Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning

Anmäl
2015-12-21 20:51 #2 av: thea_thea

#1 Vad hemskt med din kull :(

Varför jag frågar är att jag känner en erfaren guldhamsteruppfödare och senaste gången vi sågs pratade vi om allt som kunde gå fel, och hon hade massor med historier om honor som dödat hanar, hamstrar som börjat slåss och blivit av med kroppsdelar och andra hemska händelser. Det fick mig riktigt intresserad, haha

Anmäl
2015-12-23 13:08 #3 av: Lojs

Nej, det har jag aldrig varit med om, precis som #1 skriver så har man ju koll under parning och kan gripa in om de blir osams. 

"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life."
;)
Medis på akvariefisk.

Anmäl
2015-12-23 13:09 #4 av: Lojs

Det var inte ens något jag tänkte på när jag skrev min artikel om risker vid avel http://hamster.ifokus.se/articles/523871b3ce12c44241000c33-risker-i-guldhamsteravel?articles-2

"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life."
;)
Medis på akvariefisk.

Anmäl
2015-12-23 13:33 #5 av: thea_thea

#4 Blev lite besviken när jag läste den artikeln och sånt inte ens nämndes, haha

Men eftersom det inte är så vanligt förstår jag att du inte skrev det :)

Anmäl
2015-12-24 00:32 #6 av: [dvärgkaniner]1

En sak som hände när jag var omkring 6-7 år var att jag hade köpt 2 honor trodde jag iallafall, men de var egentligen en hona och en hane. Och då fick ju dem ungar fast mamman åt upp pappan till ungarna och när ungarna var 2 veckor åt hon upp alla ungar förutom två stycken som jag hann rädda Pustar De  två ungarna som överlevde levde länge :) 

Har även hänt att en guldhamster smet in i en bur med dvärghamster ungar som var ca 2 veckor och tog 1 av ungarna och satte den i sitt bo, och den värmde ungen och typ trodde den var mamman Gapskrattar Hon hade ju haft ungar en gång tidigare kanske hon vilde ha bäbisar igen kanske?  Skrattar Dvärghamster mamman vågade nog inte attackera den stora guldhamstern för att ta tillbaks sin unge? 

HjärtaMed vänliga hälsningar från, Dvärgkaniner Hjärta

Medarbetare på Gerbiler Ifokus, Bortskänkes Ifokus, Humor Ifokus 
och Rysk Vintervit Ifokus. 

Fototävling på Rysk Vintervit just nu.

Besök gärna min hemsida
SolTrollskogens GerbiluppfödningSol 

Anmäl
2015-12-25 00:25 #7 av: Belzebubble

#6 Nu blir jag nyfiken på hur det gick för den lilla ungen som guldhamstern adopterade!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.