Annons:
Etiketthamster
Läst 1039 ggr
Svenneblad
2015-12-17 08:06

Hjälp!! Skada

Hej! Nu för bara 15 minuter sedan så såg jag att min hamster hade fastnat i en sånhär bendybridge med ett ben. Stackarn kan ha hängt där rätt länge, (under natten) för när jag fick syn på det så tog jag loss henne försiktigt och det märktes att hon hade ont. Benet låg i en annan riktning, och hon kunde inte stödja på benet. Det är nog brutet? Nu är jag i skolan och har ingen uppsyn på henne.. Men vi la ner henne, fyllde på med lite mat och hoppades på det bästa. Kan hon klara sig eller är det avlivning som gäller? :(

Annons:
Adrianaisaksson
2015-12-17 09:21
#1

Ring veterinären det första ni gör.

Vegan, italienare, rockgalen och djurälskare alla dagar i veckan.Lyssnar på musik

[Howres]
2015-12-17 10:43
#2

Min hamster fastnade också i sin bendy bridge, veterinären sa att vi skulle ge henne några veckor med smärtstillande. Men det länge inte och hon hade ont så vi fick ta bort henne :( Men jag råder dig att ringa en veterinär! Ibland kan det läka men isf behöver hamstern smärtstillande, för det gör VÄLDIGT ont :(

91Marran
2015-12-17 13:46
#3

Nej vad tråkigt! Ring veterinären och sätt den i sjukbur. Den lider nog mycket just nu. Ring till veterinären på rasten. Be annars en kunnig vuxen att avliva den om du ser att den lider mer än du orkar med och den mår hemskt. Men ring veterinären i första hand om du klarar av det. Vissa är ju mer eller mindre känsliga för skadade/sjuka djur. Att benet är kvar helt bakåt kan tyda på andra sjukdomar, kommer dock inte på vad dem heter, så håll koll på at. Lycka till!

Mvh
Mig

Svenneblad
2015-12-18 18:15
#4

Det verkar vara lite bättre nu, hon stödjer ändå lite på benet. Min mamma vägrar att åka till veterinären OCH att köpa smärtstillande. Vet inte vad jag ska göra.

LinneaPuh
2015-12-18 18:16
#5

Om din mamma inte tänker åka till veterinären är det djurplågeri och du kan då anmäla henne för det.

91Marran
2015-12-28 23:28
#6

#4 håll koll på den så mycket du kan. Om du ser att den inte mår tillräckligt bra om några dagar så förklara för din mamma vad som står i lagen. Om du vill ha hjälp att prata med henne så säg till. Vad skönt att det är på väg åt rätt håll!

Mvh
Mig

Annons:
ÄlskarHamstrar12
2015-12-29 21:26
#7

Nu börjar man fundera om dom dära Bendy bridge faktiskt är säkra..

ÄlskarHamstrar12
2015-12-29 21:26
#8

Nu börjar man fundera om dom dära Bendy bridge faktiskt är säkra..

[Howres]
2015-12-29 22:12
#9

#8 Håller med, jag vågar inte ha dem i mina hamstrars burar längre 😕

Upp till toppen
Annons: