Nu missuppfattade du nog mig. Jag skrev inte att DU var ett barn jag skrev att barn blir rädda när hamstrar biter, därför tycker inte jag att de är ngr bra sällskapsdjur för barn. Jag har barn, de har blivit bitna av mina hamstrar. De blir rädda. Jag tror ändå inte att den biter för att den har ont, för då skulle den bita allt som kommer i dess närhet inkl pinnen. Jag har haft ordentligtsjuk hamster och han bet aldrig för det. Nu hade han också ett utmärkt temprament från början. Jag har bla en dvärghamster hemma som alltid måste bita i fingret om man stoppar fram detta, han hugger inte utan biter. Håller jag kvar fingret så biter han väldigt hårt. Det är inget fel på honom, det är hans temprament som är sådant. Hans bror biter aldrig. När jag har hamstern i handen biter han aldrig, bara i buren när man stoppar fram fingret. Jag håller på med honom hela tiden, men han biter ändå. Andra hamstrar jag har hemma biter inte så. Min hybrid bet ibörjan, nu är hon absolut snällast. Alltså bet hon för att hon var rädd, det är hon inte nu. Min hane är absolut inte rädd, men han måste bara bita först. Helt enkelt så är det din hamsters temprament. Hur har dom konstaterat att hans njurar inte är bra ? Slutar dom fungera så dör han snart. Dricker han mkt vatten ?