Annons:
Etikettguldhamster
Läst 2056 ggr
Martyvonparty
12/13/15, 11:20 PM

Vilken färg har min hamster?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Undrar vad för färg min hamsterkille på 6 månader har! :) Vit mage. Rosa/svarta öron. 

Skulle vara kul om Ni också kan lägga upp bilder på era hamstrar o berätta lite om dom! Färg, ålder, namn osv! :)

Annons:
LinneaPuh
12/13/15, 11:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Åh vad fin han är!😍 Kan tyvärr inte färger på hamsrar :( Här är Puh, han är en vintervit dvärghamster! Helt vit med ett väldigt ljusgrått sträck på ryggen😊

Crucio
12/13/15, 11:27 PM
#2

Om jag inte misstar mig så är din hamster en creme (färgen) bandad (vita fältet över ryggen). Så "bandad" är teckningen med andra ord.


Sajtvärd på Skrivlust

RoxannaS
12/13/15, 11:29 PM
#3

Tycker också det ser ut som creme. Men de är lite mysko att h*n har blandad färg på öronen :P


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Martyvonparty
12/13/15, 11:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#4

Taack! Min Pumna är fantastiskt söt 😍 Åh vilken urgullig! Måste visa bild på mina två små dvärgar! Bubbis & Puppan, födda i Juni om jag minns rätt! Dom ser lika dana ut 🤦‍♂️ Var riktigt svårt att se skillnad på dem från början…

Martyvonparty
12/13/15, 11:36 PM
#5

#2 Det var det jag trodde! Tack!! 

#3 Mysko?🤔Är det ovanlig med fläckiga öron?

Cireea
12/13/15, 11:54 PM
#6

Det är bandet som gör att öronen ser "fläckiga ut" - bandet påverkar och gör att öronen inte är helt gråa som de egentligen ska vara. 

Jag skulle säga att hamstern är Offwhite bandad, har du fler bilder? 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Crucio
12/14/15, 12:35 AM
#7

#6 hur ser man skillnad på offwhite och creme? Googlade och tänkte att det kanske var så att offwhite har rosa/ljusa öron och creme har mörka, men det verkar inte stämma.


Sajtvärd på Skrivlust

Martyvonparty
12/14/15, 12:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#8

#6 Ber om ursäkt från fruktansvärt dålig kvalité på bilderna. Har en fokus som inte alls funkar längre..

Roonja
12/14/15, 9:34 AM
#9

Solklar offwhite bandad. Inte creme. Creme har en annan nyans/mörkare färg. En offwhite är en creme med ett silveranlag.

RoxannaS
12/14/15, 1:50 PM
#10

#9 Lite de jag satt och övervägde också, att den var så ljus, men hur är de med öronen då? Varför har dem två färger?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Cireea
12/14/15, 2:40 PM
#11

#10 Det skrev jag i min kommentar #6 😉Det är bandet som gör att öronen ser "fläckiga ut" - bandet påverkar och gör att öronen inte är helt gråa som de egentligen ska vara.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

RoxannaS
12/14/15, 4:16 PM
#12

#11 Åh, den kommentaren missade jag totalt!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
viskus
12/16/15, 4:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Jag har en långhårig creme som snart är 9 månader. Hans namn är Gunvald och han älskar morötter samt att mysa på min mage 😍

Annons:
Martyvonparty
12/16/15, 7:37 PM
#14

#13 Viskus, Åh vilken sjukt söt liten kille 😍 Rätt lik min framifrån! Din e lite fluffigare 😃

viskus
12/16/15, 8:36 PM
#15

Åh, tack Martyvonparty! Ja, våra hamstrar ser väldigt lika ut framifrån 🙂 din Pumba är också jättesöt ❤️

Martyvonparty
12/16/15, 9:21 PM
#16

Måste fråga, vilken färg på öronen har din? Framifrån är det svårt att se.. ser nästan tvåfärgat ut! Min lille har fläckiga öron! 😊

viskus
12/16/15, 10:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#17

Hans öron är mycket mörkare än kroppen, vet inte exakt vilken färg de har men liksom rosa/beige/brun typ…? 😉 Färgen syns nog bättre på bilderna nedan!

Martyvonparty
12/16/15, 11:02 PM
#18

Men hans öron är enfärgade iaf? Min har rosa/gråa öron 😃

viskus
12/17/15, 11:36 AM
#19

Yepp, de är enfärgade 🙂

Roonja
12/17/15, 4:50 PM
Annons:
viskus
12/17/15, 9:26 PM
#21

#20 Jag kan absolut ingenting om färgar på hamstrar så du kanske har helt rätt i att Gunvald är en caramel! Men han är registrerad som en creme iaf, så jag har liksom tagit för givet att det är det han är 😉

Roonja
12/18/15, 7:12 AM
#22

Jaså! Öronen är för beiga/färgade som pälsen för att han ska vara creme. Så caramel är han nog, jättefin! 😍

Upp till toppen
Annons: