Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1944 ggr
lillalilly
12/13/15, 10:45 PM

AKUT - Ingen hamster mat!!

Åh, skulle mata min hamster nu och inser att maten är slut!! 

VAD GÖR JAG?!

Alla affärer är stängda, han har fått 2 skivor morot och en skiva gurka, och har liiite av sin mat kvar.

Ska åka och köpa mat imorgon direkt efter skolan.

Har torrfoder för hund.. Kan man ge det?

Annons:
Cireea
12/13/15, 10:46 PM
#1

Lugn i stormen nu, hamstrar är ju kända för att tja..hamstra 😉Om du gräver runt lite i spånet så hittar du säkert en matgömma någonstans.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Tibonnanj]
12/13/15, 10:47 PM
#2

hamstrar äter väl inte kött. Då borde de inte äta mat som egentligen är tänkt till köttätare

[Synnerlig]
12/13/15, 10:48 PM
#3

Jag har ingen hamster men med lite snabb googling så skulle jag nog ge min vän nötter, frön och grönsaker och sen åka och köpa mat så snart jag kan.

Cireea
12/13/15, 10:49 PM
#4

#2 Hamstrar äter kött då dom är allätare. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

thea_thea
12/13/15, 10:50 PM
#5

Gör ingenting! Din hamster kan klara sig i en vecka på sitt förråd. Onödigt att proppa i den massa frukt och grönt/nötter, det kan leda till att hamstern blir dålig i magen. Men såklart borde du köpa mer mat imorgon🙂

Leviosa
12/13/15, 10:51 PM
#6

Både hamstrar och hundar är ju allätare, det är typ bara katter som är absolut stränga carnivorer. :)

Annons:
[Tibonnanj]
12/13/15, 10:53 PM
#7

#4 ah! tack för rättningen. Kan inget om hamstrar men de va ingen som hade svarat så blev lite orolig om det hade varit så att de inte åt kött. Men nu har jag lärt mig något nytt :)

lillalilly
12/13/15, 10:54 PM
#8

Tack för alla svar! Antar att han har koll på sitt förråd själv eller? :)

Har aldrig funderat så mycket var han sparar sin mat, bara kollar så han inte sparar sin Färskmat. :)

Slutar skolan vid 2 imorgon, ska åka direkt efter!

Cireea
12/13/15, 10:55 PM
#9

#7 Inga problem, alltid roligt att lära andra något nytt 😃

#8 Jadå, du kan vara lugn. Till imorgon klarar han sig gott och väl!🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

lillalilly
12/13/15, 10:56 PM
#10

Han har inte tagit morötterna så han kan inte vara så hungrig, han har en liten gömma vid sin kissskål med hans favorit mat som han sorterat ut, haha.

lillalilly
12/13/15, 11:14 PM
#11

#9 Tack snälla! <3

[Synnerlig]
12/14/15, 12:39 PM
#12

Hehe, har som sagt inte hamster själv men en kanin och där är det absolut livsnödvändigt att kaniner alltid har tillgång till hö annars kan deras mag-tarmsystem krascha typ, så blev lite orolig bara då jag inte såg att någon hade svarat när jag skrev mitt inlägg 😛

thea_thea
12/14/15, 12:57 PM
#13

#12 Bäst att inte ge råd om djur man inte vet något/så mycket om, det kan bli väldigt väldigt fel!

TS: har du köpt mat?

Annons:
Cireea
12/14/15, 12:59 PM
#14

#13 TS skriver i inlägg #8 att hen slutar skolan vid 14 och ordnar mat efter det 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

thea_thea
12/14/15, 1:02 PM
#15

#14 Nu upptäckte jag att min klocka går för fort. Tack 😃

[Synnerlig]
12/14/15, 2:09 PM
#16

#13 Helt sant, tänkte på det i efterhand. Blev som sagt bara orolig.

lillalilly
12/15/15, 4:45 PM
#17

Åh, glömde helt och hållet bort att uppdatera om hur det gick. Jo, åkte och köpte mat efter skolan i går och han hade lite kvar i botten av skålen också under natten så det löste sig tack och lov! <3

Nu har han nystädad Bur med massor av toapapper och utspridd mat så han är nog nöjd och glad. :)

Tack för all hjälp, blev så orolig där har haft hamster sen jag var 11 (är snart 15) och har aldrig glömt köpa mat.. Jag har iaf lärt mig att alltid se till att ha extra mat hemma. 

Tack för all hjälp!

[Synnerlig]
12/15/15, 4:50 PM
#18

Skönt att höra att det löste sig 🙂

Upp till toppen
Annons: