Annons:
Etiketthybrider
Läst 1780 ggr
tt85
12/4/15, 11:48 PM

Vart köper jag billig Hamstermat och Bottenströ?

Hej

Har det lite dåligt med ekonomin nu, Så just nu försöker jag hitta ett billigare ställe att köpa hamstermat och spån till våra dvärghamstrar.

Vi har 7 hamstrar just nu  i 4 olika burar varav en Bur är 110 liter så det går åt spån.

Vi bor i Göteborg ifall ni vet något bra ställe att köpa hamstermat och andra tillbehör så får ni gärna berätta för mig. Gäller både butik och webshop.

Annons:
molam
12/5/15, 12:01 AM
#1

HAr ni Grangården? isf kan man köpa en 25kg spånsäck för 69 spänn där, har det till mian gerbiler, jag har tolv gerbler varav ena buren 8som är uppdelad i två) har på 375 liter Gerbiler ska ha minst 20 Cm spån och det räcker länge till Gerbiler

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

tt85
12/5/15, 12:17 AM
#2

Wow där va det billigt, synd att ligger så långt bort bara…

UlrikaD
12/5/15, 1:26 AM
#3

I Göteborg finns Naturnära. Ligger i den röda träbyggnaden mittemot Biltema. Dom har hela spånbalar där och billigare kan du inte hitta. Där kan du även köpa hela säckar med bra hamstermat. Beroende på hur mycket ni gör åt så det lönar sig och inte blir dåligt.

tt85
12/5/15, 11:44 AM
#4

Tack UlrikaD!

En fråga bara vad för foder/hamstermat köper du där ifrån?

Dem har ju så många produkter.

UlrikaD
12/5/15, 5:55 PM
#5

Bello gnagarblandning lyx utan pellets tror jag den hette. Var ett tag sen jag köpte säckar så kommer inte riktigt ihåg.

wildalia
12/5/15, 7:07 PM
#6

Du kan köpa viltfågelfrö blandning, billigt. Jag använder viltfågelfrö till mina dvärjar. Blandat med Axxa 4 sädesslag blandning ( finns där de säljer havregryn på tex ica )

Annons:
[Trollbjörken]
12/5/15, 9:28 PM
#7

zooplus.se tycker jag har billiga priser, billig frakt och hemkörning  :)

tt85
12/6/15, 2:13 PM
#8

Tror jag kommer åka till Naturanära imorgon och kolla.

25 kilo kutterspån. hela bilen komer bli fylld.

Vet du vad det är för trä i det här kutterspånet från Naturnära?

UlrikaD
12/6/15, 4:59 PM
#9

Har ingen aning faktiskt. Men om dom inte bytt så har det varit dammfritt. Jag har använt det till dom flesta smådjur.

tt85
12/15/15, 8:01 PM
#10

Jag va borta hos naturnära, köpte 25 kilo kutterspån, 20 kilo Sand, 2 kilo undulatmat men tyvvär så hade dem ingen hamster mat så jag tog kanin deluxe men det ångrar jag mig nu,.. får typ slänga hälften av den mixen.

tt85
12/15/15, 8:09 PM
#11

Wildalia tror jag kommer att testa att köpa Axxa blandat med viltfågelfrön.

Tackar!😃

Upp till toppen
Annons: