Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1656 ggr
Hamster033
2015-11-27 16:43

Linfrön!

Hej! Jag har precis köpt ett nytt Foder som heter complete jag tänkte blanda i det i min fröblandning. jag var ganska stressad när jag var i djuraffären och läste inte så noga på innehålls förteckningen, men när jag kom hem märkte jag att det stog att det var 2% linfrön. Jag har hört att det är giftigt för hamstrar men kan jag ändå ge det till våran guldhamster? Jag vill inte ge något som är giftigt förstås men jag tänkte eftersom att det bara är 2%. Skulle vara jättetacksam om någon skulle kunna svara på det:-)

Annons:
VildaVittra
2015-11-27 17:01
#1

Jag har jättesvårt att tro att ett företag skulle blanda i något som var direkt giftigt för djuren i fodret, olämpliga saker ja (som för sött eller för fett), men inte giftiga. Det cirkulerar alltid en massa "sanningar" runt på nätet, läs sådana listor med en skopa salt, när man väl synar dessa sanningar är det väldigt sällan att de där sakerna ens är olämpliga för djuret ifråga.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

-Aida-
2015-11-27 17:06
#2

Det som är giftigt med linfrön är om dom är icke tillagade, man bör aldrig ge råa linfrön till djur, vet inte om de gäller människor också, min mamma brukade alltid koka linfrön innan vi fick äta de.
Foder vad jag vet är tillagat.

Hamster033
2015-11-27 17:25
#3

Okej tack! :)

Upp till toppen
Annons: